کد خبر: ۴۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶

منتفی شدن «زیرگذر و روگذر» میدان صنعت

شهردار منطقه ۲ تهران از سامان‌دهی ترافیکی میدان صنعت خبر داد.
به گزارش روا 24 و به نقل از ایسنا, مهدی صالحی ،در خصوص ایجاد زیرگذر در میدان صنعت، گفت: مسئله ما ساماندهی میدان صنعت است که در سال ۱۴۰۱ مدل‌های مختلف این ساماندهی را بررسی کرده و نهایتا در یک مدل به جمع‌بندی رسیده و در بودجه ۱۴۰۲ درخواست دریافت اعتبار کردیم که خوشبختانه از سوی شورای شهر پذیرفته شد.

وی با بیان اینکه مسئله ما در ساماندهی ترافیکی میدان صنعت زیرگذر نیست، تصریح کرد: میدان صنعت به تأیید پلیس و بررسی‌های مشاوران ترافیکی، به دلیل اینکه میدان چراغ دار است ترافیک مضاعفی دارد. چرا که در مدل‌های ترافیکی، میدان نباید چراغ داشته باشد و اگر چراغ راهنمایی و رانندگی وجود داشته باشد که دیگر این میدان، میدان نیست.

وی با بیان اینکه میدان شهید تیموری نیز در منطقه ۲ چراغ دار است که آن را در هفته آتی ساماندهی خواهیم کرد، گفت: میدان صنعت نیز به دلیل همین مسئله در ساعات پیک ترافیک با ازدحام شدید خودرو مواجه است، به گونه‌ای که عمدتا شهروندان در چراغ قرمز سمت «خیابان خوردین» بعضاً باید ۴ تا ۵ چراغ صبر کنند تا بتوانند از چهارراه عبور کنند و این در حالیست که مشاوران در بررسی‌ها دریافتند که تنها با اصلاح فرآیندها می توانند تخلیه بار ترافیکی در میدان را سرعت ببخشند.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه طرحی ناظر بر تسریع تخلیه بار ترافیکی پشت چراغ‌های راهنمایی حول میدان تدوین شده است، اظهار کرد: دوربرگردان بلوار شهید فرحزادی قبل از میدان صنعت بخشی از پروژه روان‌سازی ترافیک میدان صنعت بود که یک ماه پیش آغاز شد، اما باید جزیره میدان کاهش یابد و کوچکتر شود به نحوی که سرعت تخلیه را بهتر کند.

وی با تأکید بر اینکه پیش بینی مشاوران این است که با ایجاد این تغییرات بین ۲۰ تا ۴۰ درصد شاهد کاهش بار ترافیکی میدان صنعت در ساعات پیک خواهیم بود، گفت: حتی اگر بطور متوسط ۲۰ تا ۲۵ درصد شاهد کاهش بار ترافیکی این میدان باشیم اجرای این طرح ضروری است.

صالحی با تاکید بر اینکه بحث ایجاد زیرگذر و روگذر در مطالعات رد شده است، افزود: به واسطه اینکه مترو از زیر میدان صنعت عبور کرده و تاج مترو تا کف گذر فاصله‌اش به حدی است که امکان اجرای زیرگذر وجود ندارد، ایجاد پل نیز از نظر موضوعات اجرایی و به خصوص منظر شهری رد شده است پس در کل می‌توان گفت که بحث ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح رد شده و همان تقاطع همسطح ساماندهی خواهد شد.
نظرات بینندگان