کد خبر: ۴۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

ایران به جایگاه هشتم تولید جهانی فولاد در نیمه نخست ۲۰۲۳ صعود کرد

انجمن جهانی فولاد اعلام‌کرد: مجموع تولید جهانی فولاد ایران در ژوئن ۲۰۲۳ میلادی رشد ۱۷.۴درصدی را به ثبت رساند. همچنین ایران در ماه ژوئن جایگاه هفتم و در نیمه نخست سال جاری میلادی، جایگاه هشتم را در تولید جهانی فولاد کسب کرده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایرنا, از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به نقل از انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام ایران در ژوئن سال جاری میلادی سه‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ثبت رسید که حاکی از رشد ۱۷.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. ایران توانست با این میزان تولید به رتبه هفتم تولید در ژوئن ۲۰۲۳ میلادی دست یابد.

۶۳ کشور فولادساز جهان در ژوئن امسال، ۱۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یک‌دهم درصدی نشان می دهد.

همچنین در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران در مجموع ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی، افزایش ۴.۸ درصدی نشان می‌دهد. ایران توانست با تولید این میزان به پله هشتم تولید فولاد جهان طی نیمه نخست سال جاری میلادی صعود کند. جایگاه پیشین ایران در تولید فولاد در سال های گذشته دهم بود که در ماه قبل (می) به‌طور مشترک با ترکیه، به رتبه نهم رسیده بود.

این در حالی است که فولادسازان جهان از ابتدای ژانویه تا پایان ژوئن ۲۰۲۳ میلادی، ۹۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که این میزان حاکی از کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی است.

همچنین ازابتدای ژانویه تا پایان ژوئن۲۰۲۳ میلادی، چین با تولید ۵۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن (رشد۱.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد.

پس از آن، هند با تولید ۶۷ میلیون و۹۰۰ هزار تن فولاد خام (رشد ۷.۴ درصدی)، ژاپن با تولید ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن (افت ۴.۷ درصدی)، آمریکا با تولید ۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تن (کاهش ۲.۹ درصدی) و روسیه با تولید ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (رشد یک درصدی) در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی در رتبه های دوم تا پنجم جای گرفتند.

همچنین کره جنوبی با تولید ۳۳ میلیون و۷۰۰ هزار تن فولاد خام (افت نیم درصدی)، آلمان با تولید ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (افت ۵.۳ درصدی)، ایران با تولید ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن (رشد ۴.۸ درصدی)، برزیل با تولید ۱۶میلیون تن (افت۸.۹ درصدی) و ترکیه با تولید ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن (کاهش ۱۶.۳ درصدی) در رتبه‌های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.
نظرات بینندگان