کد خبر: ۴۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

تصمیمات کابینه عراق در مورد راهپیمایی اربعین

کابینه عراق در نشست خود تصمیمات جدیدی درخصوص راهپیمایی اربعین حسینی اتخاذ کرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، کابینه عراق نشست خود را به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور برگزار کرد.

بخشی از این نشست به مساله راهپیمایی اربعین حسینی و صدور تصمیمات جدید در این باره اختصاص داده شد.

براساس مصوبات جدید کابینه عراق تمام اتباع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به جای روادید و برچسب، مهر مخصوص زیارت اربعین در گذرنامه آن‌ها زده می شود. این تصمیم در راستای عدم معطلی زائران در فرودگاه و گذرگاه های مرزی و تسهیل روند ورود آن ها است.

همچنین به نمایندگی‌های دیپلماتیک این کشورها اجازه داده شد تا به اتباع خود روادید یکبار ورود انفرادی و یا گروهی با اقامت یک ماهه از تاریخ ورود به خاک عراق داده شد.

این مصوبه مخصوص زیارت اربعین بوده و شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس( عربستان، امارات، بحرین، قطر، عمان و کویت) از تمام گذرگاه های مرزی عراق می توانند وارد خاک این کشور شوند.

کابینه عراق همچنین به وزارت دارایی و حمل نقل و دیگر دستگاه‌های دولتی این کشوردستور داد، از دریافت هزینه حمل و نقل اتوبوس‌ها از دو گذرگاه صفوان و عرعر (در مرز با عربستان) اجتناب کنند و تدابیر قانونی مربوط به گمرک و اقامت را تسهیل کنند.

همچنین تصمیم گرفته شد که با تمامی کالاها و مواد اهدا شده به مواکب اربعین و عتبات عالیات در چارچوب مندرجات یادداشت تفاهم امضا شده بین عراق و ایران تعامل شود.

براساس دستور العمل هیئت وزیران عراق، نهادهای ذیربط مکلف شدند با افزایش تعداد نیروهای خود در مبادی مرزی فعالیت آن را ۲۴ ساعته کرده و این فعالیت تا پایان ماه صفر ادامه پیدا کند.
نظرات بینندگان