کد خبر: ۴۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

خلاء ورزش ایران در ۴۰ سال گذشته

سرپرست وزارت ورزش و جوانان از وجود یک خلاء بزرگ در ورزش کشور طی چهل سال گذشته خبر داد و گفت: یکی از برنامه های ما و شورای عالی ورزش این است که بتوانیم سیاست گذاری خوبی برای ورزش داشته باشیم.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، کیومرث هاشمی که روز سه شنبه از سوی رئیس جمهور به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان انتخاب و معرفی شد، صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت حضور یافت.

سرپرست وزارت ورزش پس از این نشست در جمع خبرنگاران به مهمترین اهداف و برنامه هایش برای ورزش کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین کارهای ما براساس قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش، مشخص کردن سیاست های توسعه تربیت بدنی و ورزش براساس طرح آمایش سرزمین است.

رئیس سابق کمیته ملی المپیک که از مدیران قدیمی حوزه ورزش به شمار می رود ادامه داد: متاسفانه در چهل و اندی سال بعد از انقلاب این سیاست را در ورزش کشور نداشته ایم تا تکلیف خودمان و دستگاه هایی که در حوزه ورزش فعالیت می کنند را مشخص کنیم.

کیومرث هاشمی با بیان این که ۸ دستگاه و وزارتخانه در کشور هستند که فعالیت ورزشی دارند گفت: به خاطر خلاء موجود این سالها نتوانسته ایم با این دستگاه ها هماهنگی و همکاری خوبی برای رشد و توسعه ورزش داشته باشیم. به همین خاطر به دنبال این هستیم که این خلاء را پرکنیم.

سرپرست وزارت ورزش با بیان این که سیاست واحدی در اداره ورزش کشور وجود نداشته است گفت: یکی از مسئولیت های شورای عالی ورزش این است که بتواند هماهنگ سازی بین دستگاه هایی که فعالیت ورزشی دارند را انجام دهد. من این موضوع را خدمت آقای رئیس جمهور هم اعلام کردم و امیدوارم بتوانیم گام موثری در این زمینه برداریم.

وی در مورد برنامه هایی که برای ورزش و جوانان دارد گفت: یکی از مشکلات ما این است که در پیش نویس لایحه ای که دولت به مجلس داده برای قانون برنامه هفتم، متاسفانه حکمی برای ورزش و جوانان دیده نشده است. باید بتوانیم با کمک مجلس حکمی برای این بخش در نظر بگیریم.
نظرات بینندگان