کد خبر: ۴۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

قیمت نفت در انتظار بزرگترین رشد ماهانه

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه کاهش پیدا کرد اما نزدیک به بالاترین رکورد سه ماه گذشته قرار دارد و تحت تاثیر احتمال تداوم کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی، به سوی ثبت بزرگترین رشد قیمت ماهانه در بیش از یک سال گذشته پیش می‌رود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۴۵ سنت کاهش، به ۸۴ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۳ سنت کاهش، به ۸۰ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد سپتامبر نفت برنت روز دوشنبه منقضی می‌شود. قرارداد اکتبر با ۱۸ سنت کاهش، به ۸۴ دلار و۲۳ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت روز جمعه در بالاترین سطح از آوریل بسته شدند و تحت تاثیر نشانه‌های محدودتر شدن عرضه و انتظاراتی که برای نزدیک شدن به پایان سیکل تحکیم سیاست پولی آمریکا وجود دارد، پنجمین رشد هفتگی متوالی را به ثبت رساندند.

واندانا هاری، موسس شرکت تحلیل بازار نفت "واندا اینسایتس" در این باره گفت: هر چند به نظر می‌رسد نفت خام احتمالا روی همه اخبار خوب مربوط به تورم و تاب آوری اقتصاد آمریکا حساب کرده است اما ممکن است به روند صعودی ادامه دهد. اکثر فعالیت خرید قوی در ساعات معاملات آمریکا انجام می‌شود و خرید در معاملات آسیایی نسبتا اندک بوده و شاخص ضعیفی از فضای بازار است.

در این بین، تحلیلگران پیش بینی می‌کنند عربستان سعودی در سپتامبر، به کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز ادامه خواهد داد.

تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی در ۳۰ ژوییه نوشتند: قیمت نفت از اواسط ژوئن، ۱۸ درصد رشد کرده زیرا تقاضای بالا و کاهش عرضه عربستان سعودی، باعث بازگشت کمبود عرضه شده و بازار بدبینی نسبت به رشد را رها کرده است. ما همچنان انتظار داریم که کاهش تولید یک میلیون بشکه در روز عربستان سعودی در سپتامبر، ادامه پیدا کند و در اکتبر، نصف شود.

این بانک پیش بینی خود از قیمت هر بشکه نفت برنت در دسامبر را ۸۶ دلار حفظ کرد و انتظار دارد قیمت‌ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، به ۹۳ دلار افزایش پیدا کند.

گلدمن ساکس برآورد کرد که تقاضای جهانی برای نفت در ژوییه، به رکورد ۱۰۲.۸ میلیون بشکه افزایش پیدا می‌کند و به دلیل برآورد رشد اقتصادی قوی‌تر در هند و آمریکا که تنزل مصرف چین را جبران می‌کند، تقاضای سال ۲۰۲۳ را به میزان حدود ۵۵۰ هزار بشکه در روز بالا برد.

دارن وودز، مدیرعامل شرکت اکسون موبیل اعلام کرد انتظار دارد تقاضا برای نفت در سال جاری و آینده، به رکورد بالایی صعود کند و این امر ممکن است به تقویت قیمت انرژی در نیمه دوم سال کمک کند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های انرژی آمریکایی در ژوییه، تعداد دکل‌های حفاری نفت را برای هشتمین ماه متوالی کاهش دادند و تعداد دکل‌ها با یک حلقه کاهش، به ۵۲۹ حلقه رسید.
نظرات بینندگان