کد خبر: ۴۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

کارت آزمون دبیری آموزش و پرورش؛ امروز منتشر می‌شود

کارت شرکت در آزمون «دبیری» و «هنرآموز» وزارت آموزش و پرورش امروز دوشنبه نهم مردادماه منتشر و آزمون آن پنجشنبه (۱۲ مرداد) برگزار می شود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، کارت‌ شرکت در آزمون‌ «دبیری» و «هنرآموز» وزارت آموزش و پرورش امروز دوشنبه ۹ مرداد ماه از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر می‌شود.

داوطلبان با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای و یا اطلاعات ثبت‌نامی از کارت شرکت در آزمون خود می‌توانند از طریق درگاه سازمان سنجش کارت آزمون را دریافت و با پرینت آن بر اساس آدرس و زمان تعیین‌شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

این آزمون ساعت‌ ۷:۳۰ صبح روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه آغاز می‌شود و برای حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینتِ کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

به گزارش ایسنا، ثبت نام برای شرکت در آزمون «دبیری» و «هنرآموزی» وزارت آموزش و پرورش از شنبه (۲۷ خرداد) آغاز شد و تا شنبه (۳ تیرماه) ادامه داشت. بنا بر اعلام مسئولان، نتیجه این آزمون تا ۲۶ مردادماه اعلام خواهد شد.

طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش می‌تواند به منظور تامین بخشی از نیازهای خاص خود در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد، اقدام به جذب نیرو از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه مطابق با ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش کند اما این امر مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزش در دانشگاه فرهنگیان است.

بر این اساس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ دو مرحله آزمون یکی برای جذب آموزگار و دیگری جذب دبیر در نظر گرفته شده است.

امسال تنوع رشته‌هایی که فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند در آزمون دبیری و هنرآموز شرکت کنند، زیاد است و شاید بتوان گفت تقریبا هیچ فارغ‌التحصیل رشته‌ای نیست که نتواند در این آزمون شرکت کند و در واقع این آزمون تقریبا تمام رشته‌ها را پوشش می‌دهد.

طبق توافق بین سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش، بر اساس نتایج این آزمون، ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر جذب شغل دبیری و هنرآموز می‌شوند.

به گفته صادق ستاری فرد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، از مجموع ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفری که بر اساس نتایج این آزمون قرار است جذب دبیری و هنرآموزی شوند، حدود ۱۹ هزار سهم مربوط به رشته شغلی دبیری و ۳۰۰۰ سهم مربوط به رشته شغلی هنرآموزی است.

به گفته وی، سهم ارزشیابی کتبی در نتایج نهایی آزمون دبیری و هنرآموزی ۶۰ درصد و سهم ارزیابی تکمیلی و مصاحبه ۴۰ درصد است.

ستاری فر پیش‌تر به ایسنا گفته بود: سعی کردیم دامنه رشته‌هایی که می‌توانند دبیری یا هنرآموزی را انتخاب کنند، نسبت به سالهای قبل بیشتر باشد و این امر با هدف ایجاد رقابت پذیری انجام شده است.
نظرات بینندگان