کد خبر: ۴۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

افزایش ۲ هزار مگاواتی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: میانگین تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در لحظات پیک مصرف تابستان امسال بیش از ۲ هزار مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایرنا,  وزارت نیرو، ناصر اسکندری با تأکید بر اینکه صنعت برق امسال با تلاش شبانه‌روزی همکاران بخش تولید توانسته است برگ زرین دیگری بر کارنامه خود بیفزاید، خاطرنشان ساخت: پیک تابستان امسال بیش از ۷۰۰ واحد نیروگاهی کشور در قالب ۱۱۲ نیروگاه دولتی و خصوصی وضعیت مطمئنی را برای تأمین برق موردنیاز مشترکان ایجاد کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: میانگین تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در لحظات پیک مصرف تابستان امسال بیش از دو هزار مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی افزود: بر اساس پیش‌بینی صورت‌گرفته میزان مصرف برق طی چند روز آینده از مرز ۷۳ هزار مگاوات عبور خواهد کرد که امیدواریم با تلاش همه همکاران صنعت برق و همراهی خوب مشترکان بتوانیم این روزها را نیز بدون مشکل سپری کنیم.

اسکندری خاطرنشان کرد: وزارت نیرو برای امسال طرح پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق را پیش‌بینی کرده است که مشترکان می‌توانند تابستان امسال با مدیریت مصرف خود نسبت به سال گذشته از مزیت‌های اقتصادی این طرح بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه همه ظرفیت‌های نیروگاهی کشور تاکنون همراهی خوبی را برای تأمین برق موردنیاز مشترکان داشته‌اند، گفت: تلاش شبانه‌روزی همکاران صنعت برق در حوزه‌های تولید، انتقال و توزیع و همچنین همراهی مردم موجب شده است که تابستان امسال شرایط پایداری در حوزه صنعت برق رقم بخورد.
نظرات بینندگان