کد خبر: ۴۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
امیر یوسف قربانی:

هوانیروز ارتش به تجهیزات روز دنیا مجهز است

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه امروز قدرتمندترین ناوگان غرب آسیا هستیم، گفت: به تجهیزاتی که بالگردهای روز دنیا دارند، اعم از سامانه‌های دید در شب و موشک‌های نقطه‌زن، مجهز هستیم.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش، در آئین تجلیل از پیشکسوتان، خانواده شهدا و چهره‌های ماندگار عملیات غرورآفرین مرصاد که صبح امروز (یکشنبه) با حضور فرماندهان و برخی مسئولین در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که توفیق خدمت را در لباس مقدس سربازی در رکاب ولایت به ما عنایت فرموده است.

امیر قربانی افزود: امیر «آراسته» از زمان تأسیس هوانیروز در جنگ تحمیلی تا عملیات مرصاد، به‌صورت تنگاتنگ با هوانیروز بودند و شهید «صیاد شیرازی» هم در کنار مأموریت‌های زمینی هوانیروز نوک پیکان تمام حملات و پشتیبانی از نیروها بودند و موفقیت‌های بسیار خوبی داشتند.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: هوانیروز در دوران جنگ تحمیلی در تمامی عملیات‌ها نقش داشت و در همه عملیات‌ها نیز پیروز بود.

وی با اشاره به عملیات مرصاد گفت: منافقینی که ۱۷ هزار نفر از هموطنان عزیزمان را ترور کرده‌اند، در تنگه مرصاد با نقش مهم و تأثیرگذار شهید صیاد و هوانیروز و با کمک ارتش و سپاه به هلاکت رسیدند.

امیر قربانی افزود: ارتش رژیم بعثی عراق در طول جنگ تحمیلی، با کمک‌های بلوک شرق و غرب چندین بار احیا شد. در اواخر جنگ نیز هنگامی که قطعنامه ۵۹۸ پذیرفته شد، مجدداً این ارتش با حمایت بسیاری از کشورهای دنیا احیا شد و از سمت جنوب به کشورمان حمله کرد. منافقین هم که ادعای حمایت از خلق را داشتند، دست در دست صدام گذاشتند و در عملیاتی موسوم به فروغ جاویدان، قیام مسلحانه خود علیه نظام اسلامی را آغاز کردند؛ در مقابل نیز مردم عزیزمان در عملیات مرصاد که برای مقابله با هجوم منافقین اجرا شد، از جان خود مایه گذاشتند.

وی با توجه به شرایط کشور در روزهای پایانی جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران عنوان کرد: تصور دشمن این بود که مردم دست از انقلاب می‌کشند، اما دیدیم که مردم محکم پای آرمان‌های امام (ره) و انقلاب ایستادند و خداوند در کمین منافقین نشست و عناصر گروهک منافقین توسط شهید صیاد شیرازی و هوانیروز و سایر نیروها به درک واصل شدند.

فرمانده هوانیروز ارتش با یادآوری وضعیت فلاکت‌بار منافقین در طول سال‌های پس از جنگ تحمیلی تصریح کرد: منافقین به بدبختی دچار شده‌اند؛ آن‌ها در آلبانی و نقاط مختلف، آواره هستند و این نتیجه خیانت به انقلاب اسلامی و امام (ره) است.

امیر قربانی اظهار داشت: هوانیروز پس از سال ۱۳۶۷ همچنان در مرزهای کشور حضور دارد و به لحاظ دفاعی امنیتی پشتیبانی همه مرزها را انجام می‌دهد.

وی افزود: در پشتیبانی از یگان‌های مرزبانی، نیروهای انتظامی و هر کجا که نیاز به هوانیروز باشد، این یگان به‌عنوان نوک پیکان حمله در تمامی مأموریت‌ها حضور دارد و در زمانی که جنگ و مسائل امنیتی باشد، خلبانان هوانیروز جان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند.

فرمانده هوانیروز ارتش به حضور مؤثر هوانیروز در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی اشاره و بیان کرد: هوانیروز در جریان زلزله کرمانشاه در یک روز ۵۰۰ سورتی پرواز داشت که این یک امر بی سابقه بود؛ همچنین در جریان سیل استان‌های گلستان و خوزستان، هوانیروز به‌عنوان دست توانمند و بازوی قدرتمند نظام در کنار مردم عزیزمان حضور داشت.

امیر قربانی با بیان اینکه هوانیروز در ۳۰ استان پوشش اورژانس را انجام می‌دهد، گفت: هوانیروز تاکنون بیش از ۲ هزار نفر را از مرگ نجات داده است و به لحاظ جابجایی و پیوند اعضا نیز هوانیروز نقش بی‌بدیلی دارد.

وی در ادامه به تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشورمان اشاره و عنوان کرد: ما تحریم‌های بسیاری را از ابتدای انقلاب تاکنون پشت سر گذاشته‌ایم و امروز با دست توانمند نیروهای مسلح و متخصصان هوانیروز در بحث آمادگی رزمی به حد بسیار مطلوبی رسیدیم. ما تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردیم و در این زمینه، ۸۰۰ نوع قطعه ساخته و روی بالگردهای ما نصب شده است که این کار بزرگی بود.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه امروز قدرتمندترین ناوگان غرب آسیا هستیم، خاطرنشان کرد: به تجهیزاتی که بالگردهای روز دنیا دارند، مجهز هستیم؛ همچنین بالگردهای ما به سامانه‌های دید در شب و موشک‌های نقطه‌زن مجهز هستند.

امیر قربانی در پایان گفت: هوانیروز در مسیر ولایت و قدرتمندتر از گذشته، از عوامل ایجاد قدرت بازدارندگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
نظرات بینندگان