کد خبر: ۴۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

امکان ارسال پیام ویدئویی به واتس‌اپ اضافه شد

پیام‌های ویدئویی فوری به سبک مشابه تلگرام که به کاربر اجازه می‌دهد ویدئوهای حداکثر یک دقیقه‌ای در مکالمات چت ارسال کند، به واتس‌اپ اضافه شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، کاربران واتس‌اپ برای ضبط پیام تصویری، تنها کافی است روی دکمه زده و آن را نگه دارند.

ویدئوها به صورت خودکار در حالت بی‌صدا پخش می‌شوند تا کاربر فرصت مناسب برای شنیدن صدا پیدا کرده و با یک ضربه، صدا را روشن کند. پیام ویدئویی مانند پیام‌های فوری متنی در واتس‌اپ، رمزگذاری شده‌اند تا لایه‌ای از حریم خصوصی اضافه شود. واتس‌اپ اعلام کرد این ویژگی در هفته‌های آینده برای همه کاربران قابل دسترس خواهد شد.

این ویژگی احتمالا برای بسیاری از کاربران، جایگزین اسنپ چت و تلگرام نخواهد شد. واتس‌اپ همچنان در فضای پیام رسانی که عمدتا مربوط به تماس‌ها و پیامهاست، مسلط مانده است. با این حال، از سوی کاربرانی که تنها برای ارسال پیام ویدئویی، اپلیکیشن پیام‌رسان خود را تغییر نمی‌دهند، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

شرکت متا انگیزه‌های قوی برای توسعه امکانات پیام رسان واتس‌اپ دارد. هر چند واتس‌اپ در سال گذشته، بیش از دو میلیارد کاربر فعال داشته است اما تلگرام با ۷۰۰ میلیون کاربر ماهانه فعال، به سرعت رو به توسعه است. اسنپ چت هم با وجود رقابت شدیدی که از سوی پلتفرم‌های شبکه اجتماعی دیگر وجود دارد، همچنان رو به رشد است. سیستم عامل iOD ۱۷ اپل، پست صوتی تصویری فیس‌تام را برای کاربران آیفون معرفی خواهد کرد.

بر اساس گزارش وب سایت فناوری انگجت، هر چند پیام‌های ویدئویی فوری، ممکن است برای ترغیب کاربران جهت عضویت در پیام‌رسان کافی نباشند اما مانع از آن می‌شوند که طرفداران واتس‌اپ به سمت اپلیکیشن‌های رقیب کشیده شوند.
نظرات بینندگان