کد خبر: ۴۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

راه‌اندازی پارک ملی صنعت هوافضا

براساس یک تفاهم نامه مشترک میان معاونت علمی، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، منطقه ویژه نوآوری پیام با حضور شرکت های دانش بنیان درحوزه هوافضا و فناوری اطلاعات راه اندازی می شود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، معاونت علمی، فناوری‌ و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام با امضای تفاهم نامه‌ای متعهد شدند در زمینه تاسیس منطقه ویژه نوآوری پیام از طریق ارتباط زیرساختهای موجود در منطقه ویژه اقتصادی با شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه های فناوری اطلاعات، هوافضا و هوانوردی و شهر هوشمند در اراضی منطقه پیام همکاری کنند.

این تفاهم نامه با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به امضای محمدرضا کاشفی، معاون توسعه مدیریت و منابع و سید محمدجواد صدری‌مهر، مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اکبر قنبرپور، مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات (پیام) رسید.

روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری طی سخنانی در این مراسم با اشاره به بازدیدی که حدود سه ماه قبل از این منطقه داشته گفت: ایجاد منطقه ویژه نوآوری پیام به حدی برای من مهم بوده که شخصا بارها موضوع را با جدیت از دکتر صدری مهر پیگیری کرده‌ام. وجود چنین زیرساختهایی از قبیل فرودگاه و گمرک در منطقه ای نزدیک به تهران حقیقتا فرصتی بسیار باارزش است که نباید در بهره‌برداری از آن تعلل کرد.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه ویژه نوآوری پیام می‌توان نسبت به ایجاد پارک ملی صنعت هوافضا با حضور انبوه شرکتهای دانش بنیان فعال در این حوزه، ایجاد زیست بومی جدید برای صنعت ICT با توجه به ارتباط منطقه و فرودگاه پیام با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بلاخره ایجاد پارک ملی تجارت نوین اقدام کرد.

دهقانی تصریح کرد: در این راستا بسیار مهم است که بتوانیم بازیگران خوبی را پیدا کنیم که علاقمندانه پیاده سازی این طرح را دنبال کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که به حرمت عزاداری های ماه محرم و سوگواری شیعیان راستین در ماتم سید و سالار شهیدان کربلا، توفیق حرکتی جدی در این زمینه حاصل شود.

پیش از صحبتهای معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری، قنبرپور، مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات (پیام) با تشکر از حمایت های معاونت اظهار داشت: آمادگی داریم که فضای لازم برای ایجاد پارک علم و فناوری هوافضا و استقرار شرکتهای دانش بنیان و قطعه سازان و همچنین فضایی در نزدیکی باند فرودگاه را برای اجرای طرح ساخت هواپیمای تجاری را در منطقه پیام فراهم کنیم تا اتمسفر مناسبی در غرب استان تهران در حوزه نوآوری شکل بگیرد.
نظرات بینندگان