کد خبر: ۴۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

خودروهای پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک جریمه نمی شوند؟

معاون شهردار تهران به تردد خودروهای پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: بزودی این مشکل برطرف و این افراد باید برای تردد عوارض پرداخت کنند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از همشهری آنلاین، جلال بهرامی به تردد غیرمجاز خودروهای پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: برخی از خودروهای پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک بدون پرداخت عوارض تردد می کنند. برای رفع این مشکل موضوع را از  دفتر مدیریت کلان شهرها پیگیری کردیم و با معاونت حمل ونقل ترافیک شهرستان‌ها هم در این زمینه هماهنگی کرده ایم. 
او ادامه داد: قرار است همه در شبکه معاینه فنی سراسر کشور وارد شوند و هر کس که خواست معاینه فنی بگیرد به سامانه وصل شود و  اگر تخلفی در تهران انجام داده ابتدا جریمه را پرداخت و بعد معاینه فنی دریافت کند. در حال آماده کردن زیرساخت ها هستیم و تا ۲ ماه آینده این افراد جریمه می‌ شوند.
خودروهای پلاک شهرستان بدون اینکه جریمه شوند به صورت غیرمجاز وارد محدوده طرح ترافیک می شوند و ناهماهنگی هایی در این زمینه بین دستگاه ها وجود دارد. سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهر تهران چندی پیش در این باره به خبرنگار فارس گفته بود ؛در حال حاضر نمی‌توانم آمار دقیقی از ترددهای مجاز و یا غیرمجاز خودروهای پلاک شهرستان در محدوده طرح بدهم چون آماری نداریم اما باید پلیس طبق قانون تمام خودروهایی که به صورت غیرمجاز وارد محدوده طرح می‌شود را جریمه کند در حال حاضر این امر رخ نمی دهد.
وی ادامه داد: چند سالی است این پدیده به دلیل ناهماهنگی بین شهرداری و راهنمایی وجود دارد و باعث شده همچنان خودروهای پلاک شهرستان به صورت غیرمجاز و عدم اعمال قانون در محدوده‌ آنها تردد کنند؛ این خودروها چون می‌دانند اعمال قانون برای آنها صورت نمی‌گیرد در نتیجه وارد می‌شوند.
نظرات بینندگان