کد خبر: ۴۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

۴ پلاک ثبتی به عنوان باغ در تهران تثبیت شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تثبیت ۴ پلاک ثبتی به عنوان باغ در تهران موافقت کردند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی این شورا بررسی پلاک ثبتی‌های مختلف در خصوص باغ بودن یا نبودن را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا شربیانی به پلاک ثبتی ۵۸۲.۸ اشاره کرد و افزود: این زمین به مساحت ۹۰۰ متر مربع در منطقه یک واقع شده و در حال حاضر ۴۸ اصله درخت در آن گزارش شده در حالیکه حد نصاب درختان لازم آن ۳۶ اصله است. قبلا نیز رأی باغ از شورا داشته ولی دیوان شورا را ملزم به بررسی مجدد کرده است. بر همین اساس نهایتا کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رأی به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز نهایتا پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

شربیانی به پلاک ثبتی‌های ۷۸۳.۲۴۸.۲ و ۷۸۳.۲۴۷.۲ اشاره کرد و افزود: این پلاک ثبتی‌ها در مجموع به مساحت ۱۸۱۱ متر مربع در منطقه یک واقع شده‌اند که با توجه به وجود ۱۷۳ اصله درخت حد نصاب لازم درختان را دارا می‌باشد. بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رأی به باغ بودن این زمین داده است و اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز با اکثریت آراء با باغ بودن این زمین موافقت کردند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به پلاک ثبتی ۱۸۶۳.۲۹۹۱ ، اظهار کرد: این پلاک ثبتی به مساحت ۱۵۴۱ متر مربع در منطقه ۲۲ واقع شده، حد نصاب درختان لازم را ندارد؛ اما در سند آن در سال‌های ۷۴ و ۹۶ یک قطعه زمین مشجر اعلام شده است. این زمین پیشتر یکبار رأی باغ داشته اما دیوان شورا را ملزم به بررسی مجدد کرده است. بر همین اساس پس از بررسی مجدد،  کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رأی به باغ بودن این زمین داده است. اعضای شورای شهر تهران نیز با اکثریت آراء رأی به باغ بودن این زمین داده‌اند.

شربیانی به پلاک ثبتی‌های ۳.۸۳۳۹ و ۳.۸۳۴۰ و ۳.۸۳۴۱ نیز اشاره کرد و افزود: این پلاک ثبتی‌ها در مجموع به مساحت ۷۰۲ متر مربع در منطقه ۱۸ واقع شده‌اند و حدنصاب درختان لازم را ندارند. بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رأی به غیر باغ بودن این زمین‌ها داده است.

اعضای شورای شهر تهران نیز با اکثریت آراء با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر غیر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

وی در ادامه با اشاره به پلاک ثبتی ۳.۲۳۲۱.۷۵ در تهران اظهار کرد: این زمین به مساحت ۳۰۱۷ متر مربع در منطقه ۲۱ واقع شده، حدنصاب درختان لازم ۱۲۱ اصله است که این حد نصاب را دارا نمی‌باشد. بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورا رأی به غیر باغ بودن این زمین داده است که اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز با اکثریت آراء با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر غیر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

شربیانی به پلاک ثبتی ۳.۲۳۶۲.۱۲۵ اشاره کرد و افزود: این زمین به مساحت ۲۸۰۰ متر مربع در منطقه ۲۱ واقع شده، حد نصاب درختان لازم را ندارد و بر اساس تصاویر هوایی کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رأی به غیر باغ بودن این زمین داده‌اند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز با اکثریت آراء با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر غیر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

وی در خاتمه به پلاک ثبتی ۲۱۴.۳۹۶۵۱۸ اشاره کرد که تفکیکی از یک زمین مشجر بوده است، گفت: این زمین به مساحت ۲۰۲۵ متر مربع در منطقه ۲۱ واقع شده، اما با وجود اینکه در آن درختی گزارش نشده و در سند آن نیز یک قطعه زمین قید شده؛ اما از یک زمین مشجر تفکیک شده است کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران نیز رأی به باغ بودن این زمین داده است که اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز با اکثریت آراء با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.
نظرات بینندگان