کد خبر: ۴۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
امیر آشتیانی:

موشک کروز «ابومهدی» همتا ندارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موشک کروز دریایی «ابومهدی» را منحصربفرد خواند و گفت: در نرم‌افزار طراحی مسیر پروازی این موشک از هوش مصنوعی استفاده شده و می‌توان از عمق خاک کشور با حداکثر سرعت عملیاتی به اهداف متحرک دریایی شلیک و ناوشکن‌های دشمن را منهدم کرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی در آیین الحاق موشک کروز دریایی «ابومهدی» وزارت دفاع به نیروهای دریایی سپاه و ارتش، اظهار کرد: وزارت دفاع در راستای دکترین دفاعی جمهوری اسلامی و ارتقای توان موشکی و پدافندی  مراسم الحاق این سامانه راهبری و منحصربفرد که می‌توان گفت همتایی ندارد را برگزار کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های سامانه موشک کروز ابومهدی، یادآور شد: برد هزار کیلومتری این سامانه که محدوده دفاع دریایی ما را نسبت به گذشته چندین برابر افزایش می‌دهد که نکته بسیار مهمی است. همچنین نقطه‌زنی و قدرت تخریب بسیار بالا که نقش بسیار مهمی دارد، در کنار عبور از عوارض جغرافیایی و ارتفاع پست از دیگر ویژگی‌های این موشک است.

وزیر دفاع با اشاره به قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک دشمن و رادارگریزی موشک ابومهدی به‌عنوان دیگر ویژگی‌های این سامانه، اظهار کرد: ما از هوش مصنوعی در نرم‌افزار طراحی مسیر پروازی این موشک بهره‌گیری کرده‌ایم و با تولید انبوه این سامانه قادریم از عمق خاک کشورمان، در اماکنی کاملاً پنهان و با حداکثر سرعت عملیاتی به اهداف متحرک دریایی شلیک و ناوها، ناوچه‌ها و ناوشکن‌های دشمن را به طور کامل منهدم کنیم.

آشتیانی با یادآوری نقش متخصصان و دانشمندان وزارت دفاع و صنعت دفاعی در طراحی این سامانه، ادامه داد: این توان بسیار بالایی است که در اصل به دست همین متخصصان کوشا با همکاری ستادکل نیروهای مسلح، نیروهای دریایی ارتش و سپاه و جوانان غیرتمند ما در شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها به ثمر رسید و در ارتقای توان رزمی ما نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

وزیر دفاع یادآور شد: ما در پشتیبانی از نیروهای مسلح همواره به نوآوری و بومی‌سازی فکر و آن را دنبال می‌کنیم. قطعاً این توانمندی‌هایی که ما دنبال آن هستیم در مسیر صلح و دوستی و برادری و ضامن ثبات و امنیت منطقه است.
نظرات بینندگان