کد خبر: ۴۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

قیمت جهانی طلا افزایشی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۶ درصد افزایش به ۱۹۶۱ دلار و ۸۱ سنت رسید.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از رویترز، رکود بازار فلزات قبل از اجلاس فدرال رزرو آمریکا در این هفته باعث شده قیمت طلا تغییر چندانی در روز سه‌شنبه نداشته باشد.
افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هم قیمت فلزات را تحت فشار قرار داده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید فلزات گرانبها از جمله طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.36 درصد افزایش به 1961 دلار و 81 سنت رسید.
انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس این هفته 25 واحد افزایش دهد. اما آنچه باعث بی‌ثباتی بازار شده عدم اطمینان نسبت به برنامه‌های آتی این بانک است. پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا توقف روند افزایش نرخ بهره را در اجلاس روز چهارشنبه اعلام کند.
اما با توجه به اینکه تورم در آمریکا هنوز هم بالاتر از هدف سالانه فدرال رزرو قرار دارد، بنابراین احتمال یک افزایش دیگر در نرخ بهره در سال جاری میلادی وجود دارد.
بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد. این سیاست آسیب فراوانی به ارزش طلا در 2022 زده و مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها در سال جاری میلادی هم شده است.
دورنمای قیمت طلا هنوز هم مشخص نیست چون احتمال دارد بانک مرکزی آمریکا این سیاست را برای مدت طولانی‌تری پابرجا نگه دارد.
نظرات بینندگان