کد خبر: ۴۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

پارک حاشیه‌ای در تهران هوشمند شد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای در تهران خبر داد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از همشهری آنلاین, مجتبی شفیعی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ظهر امروز در آیین آغاز طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای شهر تهران گفت: موضوع مدیریت پارک حاشیه‌ای در حوزه مدیریت ترافیک، انضباط بخشی و حرکت به سمت استفاده عادلانه از تسهیلات حمل ونقل هدف گذاری شده است.

وی ادامه داد: این طرح سابقه ۵۳ ساله دارد و برای اولین بار در خیابان‌های منوچهری و فردوسی شروع شده بود؛ هدف ما این است که ۱۲۰ هزار فضای پارک تحت پوشش پارک حاشیه‌ای قرار دهیم و حال حاضر فاز اول اولین قراردادمان را شروع کردیم.

شفیعی بیان کرد: اولین قرارداد در مناطق ۲، ۳، ۶، ۱۲، و ۱۷ است و ۶۳ هزار فضای پارک در نظر گرفته شده است. درحال حاضر هم ۱۶ دستگاه خودرو پلاک خوان در سطح مناطق ۲، ۶ و ۷ کار خود را شروع کردند.

او با بیان اینکه تا پایان سال، تکلیف خودمان در حوزه پارک حاشیه‌ای محقق خواهیم کرد، گفت: این طرح منافع بسیار زیادی برای شهروندان دارد و مزایای آن شامل کاهش تمایل شهروندان به استفاده از خودرو شخصی، ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری، توسعه حمل و نقل عمومی و فضای پارک است.

وی تاکید کرد: برای جانبازان و توان یابان هم به ازای هر ۷۰ فضای پارک یک فضای پارک رایگان داریم که مشکلی نداشته باشند اما شهروندان باید از محل کیف الکترونیک سامانه تهران من نسبت به شارژ حساب خود اقدام کنند که عوارض از کیف پولشان کم شود.

مجتبی شفیعی در جمع خبرنگاران هم گفت: در گام اول بابت پارک حاشیه‌ای بر اساس نوع خودرو و مدت توقف جدولی تهیه می‌شود که به صورت معمول در ازای هر نیم ساعت ۲/۲۰۰ تومان است؛ از همان ابتدا هم محاسبه می‌شود. این سیستم بیش از ۹۵ درصد قدرت پلاک خوانی دارد.

در ادامه این برنامه، جلال بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: انضباط ترافیکی برای ما بسیار اهمیت دارد، ۵ میلیون خودرو در شهر تهران باید انضباط داشته باشند تا تردد و پارک آنها مشکل ساز نشود.

بهرامی گفت: پارک حاشیه‌ای به منظور ایجاد محدودیت برای مردم نیست، بلکه هدف این است که راحت تر زندگی کنند. این طرح مانع بی انضباطی می‌شود؛ بیشترین سودی که شهرداری در شهر تهران می‌تواند برای خود فراهم کند انضباط شهری است.
نظرات بینندگان