کد خبر: ۴۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

تغییر در خطوط اتوبوسرانی تهران براساس تعداد مسافر

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد طرح بازمهندسی خطوط اتوبوسرانی توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, مهدی علیزاده، در مورد جزئیات طرح بازمهندسی خطوط اتوبوسرانی تهران گفت: از ابتدای تیرماه مهندسی خطوط آغاز شده که در این راستا پنج خط اتوبوسرانی بازمهندسی شدند و تعداد ۵۷ دستگاه اتوبوس از خطوط خارج و ۶۷ دستگاه مینی بوس جایگزین شدند.

وی با بیان اینکه خطوط اتوبوسرانی میدان امام حسین-پایانه بهشتی، شهرک رسالت-میدان محمدیه، اتوبوس پارکینگ شهرری به پایانه متروی شهرری و دهکده به پایانه متروی ایران خودرو باز مهندسی شده است، اظهار کرد: بررسی باز مهندسی خط اتوبوس خیابان معلم به میدان ولیعصر (ع) نیز انجام شده است و طی روزهای آتی به مرحله اجرا می رسد.

علیزاده با تأکید بر اینکه این باز مهندسی در راستای ارتقاء بهره وری از اتوبوس های موجود و استفاده در خطوط پر تردد است، تصریح کرد: شهر به طور مداوم در حال تغییر است و رفتار ترافیکی مردم نیز به تبع آن تغییر می کند، مطمئنا تعدادی از خطوط را باید از اتوبوس به مینی بوس تبدیل کنیم چراکه تعداد مسافران کم شده است.

وی در مورد شاخص های انتخاب خط برای باز مهندسی اظهار کرد: برآورد ما این است که اگر اتوبوس ما با صندلی پر یعنی ۴۰مسافر از مبدا به مقصد برسد این خط برای فعالیت اتوبوس خوب است و در غیر این صورت خط در لیست باز مهندسی قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان