کد خبر: ۴۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
بغداد:

اتفاق سفارت سوئد نباید تکرار شود

به دنبال به آتش کشیده شدن ساختمان سفارت سوئد در بغداد در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در استکهلم، سخنگوی وزارت خارجه عراق در سخنانی تاکید کرد که چنین اتفاقاتی نباید تکرار شود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از شبکه سومریه نیوز، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در این باره اظهار کرد: عراق بار دیگر بر تعهد کامل خود به کنوانسیون وین برای تنظیم روابط دیپلماتیک میان کشورها تاکید می‌کند و به هیئت‌های دیپلماتیک خارجی نسبت به امنیت آنها اطمینان می‌دهد.

وی افزود: دولت عراق مسؤول حفاظت و تامین امنیت اعضای هیئت‌های دیپلماتیک است.

الصحاف همچنین تاکید کرد: اتفاقی که برای سفارت سوئد در بغداد رخ داد، اقدامی است که نباید تکرار شود و هرگونه اقدام مشابه مشمول مجازات قانونی خواهد بود.

این اظهارات پس از آن بیان شده است که گروهی از معترضان عراقی صبح پنج‌شنبه در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در استکهلم، در مقابل سفارت سوئد در بغداد تظاهرات کردند. آنها در جریان این تجمع اعتراض‌آمیز ساختمان سفارت سوئد را آتش زدند.

این پس از آن بود که روز پنج‌شنبه دولت سوئد بار دیگر به سلوان مومیکا، شهروند عراقی مقیم استکهلم اجازه داد، در مقابل سفارت عراق در استکهلم یک تجمع کوچک را ترتیب داده و یک نسخه از قرآن کریم و پرچم عراق را پاره کند.

در پی این اقدام، دولت عراق نیز در اعتراض به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم و پرچم عراق در سوئد توسط یک فرد تندرو، سفیر سوئد را اخراج کرد و سفیر خود را نیز از این کشور فراخواند.

مومیکا ۲۸ ژوئن هم با مجوز پلیس سوئد تجمعی در اعتراض به یک حکم قضایی ترتیب داده و یک نسخه از قرآن را پاره و آن را در مقابل مسجدی در استکهلم به آتش کشید.

دولت‌ها و ملت‌ها در کشورهای عربی و اسلامی اهانت مکرر به قرآن کریم را در سوئد به شدت محکوم کرده و خواستار تحریم این کشور و اتخاذ اقداماتی برای منع تکرار این هتاکی شدند.
نظرات بینندگان