کد خبر: ۴۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین وارد می‌شود

معاون وزیر راه از اقدامات لازم برای واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس بین شهری ویژه ایام اربعین خبر داد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده با اشاره به ضرورت نوسازی و توسعه ناوگان گفت: در راستای بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی و ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران ایام اربعین، با همکاری وزارت صمت، وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم در خصوص اجرای مصوبه هیأت دولت مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۷ با موضوع واردات اتوبوس بین شهری با کارکرد تا پنج سال در حال انجام است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی این موضوع اضافه کرد: در راستای اجرایی شدن مصوبه موصوف، فرآیند جذب متقاضیان واردات ناوگان با دارا بودن کارت بازرگانی، از طریق فراخوان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دستورکار قرار گرفت و متقاضیان واجد شرایط برای امکان ثبت سفارش ناوگان مشخص شده‌اند. درهمین زمینه از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و با همکاری صندوق کارآفرینی امید، ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود ۹ درصد برای هر دستگاه ناوگان وارداتی در نظر گرفته شده است.

افندی‌زاده با اشاره به اینکه هدف مطلوب توسعه ناوگان و ارتقای سطح رضایتمندی زائران محترم است، اضافه کرد: پیگیری‌های لازم از وزارت صمت جهت انجام ثبت سفارش، از وزارت کشور جهت تسریع در تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه اعمال تخفیف ۵۰ درصد سود بازرگانی خودروهای وارداتی در حال انجام است و تهیه شیوه‌نامه فرآیند واردات خودرو از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در حال انجام است.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در پایان با اشاره به ضرورت همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه اعلام کرد: موضوعات معاینه فنی، خدمات پس از فروش و استاندارد خودروها از جمله مسائلی است که از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است و هماهنگی‌های لازم با بانک مرکزی جهت تأمین ارز گروه یک برای این موضوع انجام گرفته است. در این راستا در تعامل با سازمان ملی استاندارد، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی، سازمان حفاظت از محیط‌زیست و پلیس راهور فرآیند تشریفات گمرکی تا شماره گذاری ناوگان وارداتی در حال هماهنگی است.
نظرات بینندگان