کد خبر: ۴۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

آغاز ششمین همایش آموزشی مجریان انتخابات

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به آغاز ششمین همایش آموزشی مجریان انتخابات، گفت: ستاد انتخابات کشور به دنبال ارتقای سطح دانش و مهارت عوامل برگزاری انتخابات است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, محسن اسلامی اظهار کرد: از امروز ششمین همایش آموزشی فرمانداران، مدیران کل سی‌اسی و آی تی و همچنین مسئولان آموزشی استانداری های آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و اردبیل در تبریز آغاز شد.

وی افزود: در این همایش سیاست‌های کلی انتخابات، راهبردها و ماموریت های عوامل اجرایی پرداخته می شود. اتاق فکری با حضور مدیران کل سیاسی استان‌های ذکر شده و رئیس و دبیر ستاد انتخابات تشکیل می‌شود و راهبردهای انتخاباتی مورد بحث قرار می‌گیرد.

اسلامی خاطرنشان کرد: جلسه پرسمان انتخاباتی نیز برگزار می‌شود. برای هر استان ۵ چالش یا سوال مطرح می شود و هر استان در یک ساعت به این سوالات پاسخ داده و مباحث خود را ارائه می دهد. همچنین مسائل اجرایی، حقوقی و فنی انتخابات بررسی می شود.

وی با بیان اینکه تفاوت قانون موجود و قانون جدید بررسی می شود تا در صورت تصویب و ابلاغ آن، مجریان آمادگی اجرای قانون جدید را داشته باشند، گفت: با توجه به استفاده از دستگاه های احراز هویت الکترونیکی و همچنین احتمال برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی شعب، رئیس مرکز فناوری وزارت کشور ۲۵ فرایند برگزاری انتخابات الکترونیکی را تشریح خواهد کرد. 

اسلامی در پایان گفت: این جلسات تاکنون در ارتقای سطح دانش و مخابرات فرمانداران و عوامل اجرایی انتخابات موثر بوده به خصوص برای فرمانداران جدید که توانسته اند از تجربیات فرمانداران خبره استفاده کنند.
نظرات بینندگان