کد خبر: ۴۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
رییس کل بیمه مرکزی:

صنعت بیمه پنج برابر نقدینگی کشور را پوشش داده است

رییس کل بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه نقش مهمی در برنامه هفتم توسعه دارد و تاکنون موفق به پوشش پنج برابری نقدینگی کشور شده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایرنا, مجید بهزاد پور روز چهارشنبه در نشستی با استاندار خراسان رضوی افزود: منابع مالی بیمه با حوزه های بانکی و بازار سرمایه قابل مقایسه نیست ولی با توجه به نگاه به این حوزه، نمی توان نقش توسعه ای آن را نادیده گرفت.

وی فعالیت در حوزه های زیرساختی مانند تامین مالی گذرگاه‌های بزرگ کشور را از جمله رویکردهای جدید بیمه دانست و اضافه کرد: تلاش ها بر این است که با تشکیل کارگروه مشترک بین بیمه و استانداری ها امکان همکاری های متقابل در این زمینه فراهم شود.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به گنجاندن بیمه به عنوان یکی از تامین کنندگان مالی کشور در برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: این موضوع یک فرصت بزرگ است چرا که وظیفه صنعت بیمه ارزیابی ریسک و ارائه پوشش های بیمه ای برای همه بازیگران اقتصادی و فعالان عرصه های مختلف است.

بهزادپور افزود: وظایف حوزه بیمه در سه بخش ملی، بخشی و منطقه ای قابل تقسیم است که در بخش ملی موضوعاتی مانند بیمه های شخص ثالث ، ارایه خدمت به زائران اربعین حسینی و حوزه های بین الملل از جمله برنامه‌های مهم این عرصه است.

وی ادامه داد:ارائه خدمت در عرصه هایی مانند انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی، گردشگری، بهداشت و درمان جزء خدمات ارائه شده در حوزه بخشی است و پرداخت ۱۰ درصدی عوارض بیمه شخص ثالث به وزارت بهداشت، مصداقی از این رویکرد است.

رییس کل بیمه مرکزی در توضیح حوزه منطقه ای فعالیت های صنعت بیمه مبنی بر تلاش در جهت مشارکت در مناطق مختلف کشور گفت: تمرکز بیمه مرکزی برای عملیاتی کردن این رویکرد، تقویت ارتباط با استان‌های کشور و متعاقب آن شناسایی ظرفیت ها و توانمندیهای آنهاست.

در این نشست که با حضور معاون اقتصادی استاندار، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، مدیران عامل شرکت‌های بیمه "آسیا، رازی و ما" و مدیران بیمه مرکزی برگزار شد حاضران به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

کم بیمه‌گی برخی از نهادها، پوشش ریسک های بزرگ با وجود تحریم‌های بین المللی و امیدواری برای رسیدن به استانداردهای بیمه ای دنیا از جمله مهم ترین محورهای طرح شده از سوی حاضران بود.
نظرات بینندگان