کد خبر: ۴۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

اپ استور و گوگل پلی در استرالیا مطیع قانون جدید می‌شوند

سازمان ناظر رقابت استرالیا اعلام کرد ممکن است اپل و گوگل با قوانین جدیدی روبرو شوند که به توسعه دهندگان اجازه می دهد هزینه خرید در اپ را بدون پرداخت کمیسیون به فروشگاه های اپ دریافت کنند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از گاردین، رییس سازمان ناظر رقابت استرالیا اعلام کرد به زودی ممکن است اپل و گوگل با قوانین جدیدی روبرو شوند که به توسعه دهندگان اجازه می دهد هزینه خرید در اپ را بدون پرداخت کمیسیون به فروشگاه های اپلیکیشن این شرکت دریافت کنند.

جینا کاس گاتلیب مدیر کمیسیون رقابت و حمایت از مصرف کنندگان استرالیا در این باره می گوید: اگر کشور ما گامی در جهت قدرتمندسازی این امر برندارد، این مسئولیت باقی می ماند.

این تغییرات احتمالاً بخشی از پاسخ دولت به مشاوره ACCC در دسامبر سال گذشته است که درباره یک قانون اجباری در مورد یک کد رفتار اجباری برای پلتفرم‌های دیجیتال تعیین‌شده مانند گوگل و اپل باشد.

ACCC در توصیه خود خواستار ایجاد قانونی شده که رفتارهای ضدرقابتی در پلتفرم ها مانند ترجیح سرویس های خود، معاملات تجاری ناعادلانه و ایجاد موانع همکاری و همچنین توانایی کاربران برای انتقل بین سرویس ها را هدف می گیرد.

از سوی دیگر اپل و گوگل در میانه کارزار طولانی مدت درباره قوانین اپ استور با شرکت اپیک گیمز( خالق بازی فورتنایت) قرار دارند.

در آگوست ۲۰۲۰ میلادی این بازی رایانشی از هر دو اپ اخراج شد زیرا روش میانبری برای سیستم های خرید در اپ در فروشگاه های اپلیکیشن گوگل و اپل ارائه کرده بود و به این ترتیب از پرداخت کمیسیون ۳۰ درصدی سرباز می زد.

اپیک گیمز هنوز در استرالیا وآمریکا درگیر پرونده حقوقی ممنوعیت حضور در فروشگاه های اپ است. در استرالیا جلسه استماع پرونده مذکور سال آینده میلادی برگزار می شود.

به گفته یک سخنگوی دستیار خزانه داری استرالیا،هنوز زمان عرضه پیش نویس قانون مشخص نیست اما دولت پذیرای پاسخ هاست.
نظرات بینندگان