کد خبر: ۴۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
سپهر خلجی:

میزان قابل توجهی زمین برای ساخت مسکن واگذار شده است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: وزیر راه و شهرسازی میزان قابل توجهی زمین برای ساخت مسکن واگذار کرده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، سپهر خلجی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال دیگری درباره علت غیبت وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در حیاط دولت اظهار کرد: این وظیفه ما است که وی را پاسخگو کنیم و البته پاسخگو هستند. بخش بزرگی از اقدام عمرانی و فعالیت‌های امیدبخشی که در دولت صورت می‌گیرد از جمله در حوزه مسکن و واگذاری زمین، بار عمده‌اش بر عهده وزیر راه و شهرسازی است. وی در بحث راهسازی پیشرو است که نمونه آن در یاسوج است. استانی نیست که رئیس‌جمهور برود و چند طرح راه وشهرسازی نداشته باشیم. میزان قابل توجهی در بحث مسکن، واگذاری زمین انجام داده که بخش عمده‌ای از مشکلات مردم در حوزه مسکن رفع شود.

وی همچنین درباره تخریب‌های دستاوردهای سفر به آفریقا از جمله تهاتر و دلارزدایی اظهار کرد: یک جریان که تلاش کرد که بگوید تمام دنیا در ۴ کشور خلاصه می‌شود و الان که سیاست خارجی دولت رو به جلو بوده و در حال به ثمر رسیدن است این جریان در حال تخریب و شبهه افکنی هستند. باید به تحلیل‌های رسانه‌های بین المللی توجه کرد که آنها اعلام کردند در دولت سیزدهم زمینه‌های خیلی گسترده‌ای برای روابط با کشورهایی که خارج از بافت قبلی نگاه سیاست خارحی بود، فراهم شده و دایره نفوذ ایران بیشتر شده است. اثرات و برکات اقتصادی سیاست خارجی دولت هم  به مرور نمایان می‌شود. حجم بالای توافقات در حوزه صادرات فناوری و مسائل کشاوزی در سفر آفریقا روشن است و اثرات آن مشخص می شود.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت خبر داد: در سفر به آفریقا در حوزه گوشت توافق شد تا غیر از مواردی که از قبل از بعضی کشورها وارد می شد، از کشور دیگری هم انجام شود. سازمان دامپزشکی هم آنجا حضور داشته و تاییدهای لازم را داشته اند.

وی در پاسخ به این پرسش که با این توافق قیمت گوشت کاهش می‌یابد؟ گفت: این اتفاق میافتد  چون قیمت گوشتی که از آفریقا وارد می‌شود به نسبت گوشتی که از سایر کشورها وارد می‌شود، ارزان‌تر است.
خلجی در پایان تاکید کرد: شرکای اقتصادی کشور را باید توسعه دهیم.  
نظرات بینندگان