کد خبر: ۴۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

حضور مراقبین سلامت در ۸۰ درصد مدارس ابتدایی

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۶۵۰۰ مراقب سلامت در مدارس فعال هستند که با این تعداد حدود ۸۰ درصد مدارس ابتدایی مراقبین سلامت دارند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، نشست خبری اعظم گودرزی مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی با موضوع برنامه کشوری تربیت مدرس مراقبین سلامت با عنوان مدیریت بحران در شرایط اضطراری ظهر امروز برگزار شد.

گودرزی با بیان اینکه دفتر با استناد به اسناد بالا دستی به سه محور می‌پردازد؛ گفت: جذب و توانمندسازی نیروی انسانی محور اول برنامه‌ها است که در این راستا مجوز ۴۰۰ دانشجو معلم مراقب سلامت گرفته شده است که در چهار سال آینده به مجموعه اضافه خواهد شد تا با حدود سیصد دانشجو معلم سال گذشته به نظام تعلیم و تربیت خدمت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به زیست بوم جدید و اتفاقات سال گذشته و مسمومیت‌ها، دوره تربیت مدرس مراقبین سلامت کشوری در تابستان سال گذشته برگزار شد و در این برنامه آموزشی الگوهای نظری و عملی مدیریت بحران به شکل شبیه سازی برای مراقبین سلامت آموزش داده شد که در پنج استان کشور برگزار شد.

گودرزی با بیان اینکه دوره‌های مجازی پدافند غیرعامل برگزار خواهد شد؛ گفت: ایجاد و تجهیز فضاهای بهداشتی از موضوعات دیگر دفتر سلامت و تندرستی است که در حال پیگیری هستیم تا دانش‌آموزان در فضای امن خدمات بهداشتی را دریافت کنند.

گودرزی با تاکید بر اینکه محتوای بهداشتی موضوع دیگر مورد توجه دفتر سلامت و تندرستی است گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان آموزش سلامت ندارند تلاش می‌کنیم با استفاده از زمان‌های فوق برنامه با توجه به زیست بوم جدید مطالبی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش خاطر نشان کرد: امسال هفتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزان را داشتیم که محورهای این جشنواره برای دوره آتی تغییر خواهد کرد تا دانش آموزان بتوانند از طریق آموزش‌های غیر مستقیم این آموزش‌ها را به دست بیاورند. پویش پزشک خانواده و پویش دوستدار طبیعت در این جشنواره وجود دارد.

گودرزی با اشاره به اینکه هزار اثر به هفتمین دوره این جشنواره ارسال شده است؛ گفت: از منتخیبن هر استان تاکنون تقدیر به عمل آمده است و جشنواره سفیران سلامت اردیبهشت برگزار شد و به موضوعات مدیریت بحران پرداخت تا دانش‌آموزان با آموزش‌های غیررسمی آشنا شوند.

وی با اشاره به بروز مسمومیت‌ها در سال گذشته گفت: تلاش و هدف ما این است که دانش آموزان پیش و پس از هر اتفاقی با مشکل پیش آمده به درستی و به بهترین شکل برخورد کنند.

گودرزی با تاکید بر اینکه ۲۰ درصد از دانش‌آموزان جز مراقبین سلامت دانش آموز هستند؛ گفت: ۶۵۰۰ مراقب سلامت در مدارس فعال هستند که با این تعداد قریب هشتاد درصد مدارس ابتدایی مراقبین سلامت دارند.
نظرات بینندگان