کد خبر: ۴۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

سقوط ارزش دلار جهانی به پایین‌ترین رقم

دلار طولانی‌ترین روند کاهش ارزش خود را از ماه مارس تجربه می‌کند و به پایین‌ترین رقم طی دو ماه گذشته رسیده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از رویترز، شاخص جهانی دلار در روز چهارشنبه و در آستانه انتشار اطلاعات مربوط به نرخ تورم در آمریکا به پایین‌ترین رقم طی دو ماه گذشته رسید.

اقتصاددان‌ها انتظار دارند تورم قیمت مصرف کننده در آمریکا تا 3.1 درصد نسبت به 4 درصد ماه مه کاهش یابد که می‌تواند فدرال رزرو را برای پایان روند افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک متقاعد کند.

دلار طولانی‌ترین روند کاهش ارزش خود را از ماه مارس تجربه می‌کند. ارزش ین به بالاتر از 140 بازگشته و پوند انگلیس به بالاترین رقم طی 15 ماه گذشته رسیده است. بانک مرکزی انگلیس اعلام کرده با فضای نرخ بالای بهره کنار آمده است.
تحلیلگران عقیده دارند این شرایط به نفع سرمایه‌های مخاطره آمیز است. نرخ تورم بدون در نظر گرفتن عوامل بی‌ثبات مانند قیمت انرژی بیش از پیش بر بازار تاثیر می‌گذارد. پیش بینی می‌شود نرخ تورم بدون احتساب هزینه انرژی برای سومین ماه پیاپی کاهش یافته و به 5 درصد رسیده باشد. البته باز هم بالاتر از هدف دو درصد فدرال رزرو است.

بازارها حالا احتمال می‌دهند فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را 25 واحد در اجلاس ماه جاری میلادی افزایش دهد، اما نسبت به ادامه این روند تردید دارند.

توجه سرمایه‌گذاران علاوه بر اطلاعات تورم آمریکا به سیاست‌های بانک مرکزی کانادا هم معطوف است. بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند این بانک هم نرخ بهره را در اجلاس آینده افزایش دهد.
نظرات بینندگان