کد خبر: ۴۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

در تیم ملی حقوق ناچیزی دریافت می‌کنیم

ستاره تیم ملی بوکس ایران گفت: بوکسورها شرایط مالی خوبی ندارند و در تیم ملی حقوق ناچیزی می‌گیریم.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, دانیال شه‌بخش، درباره آخرین وضعیت خود در اردوی تیم ملی بوکس توضیح داد: در مبارزات انتخابی یک حریف از تهران داشتم و خوشبختانه مبارزه خودم را با پیروزی پشت سر گذاشتم. بقیه دوستان هم انتخابی زده‌اند اما فعلا ترکیب نهایی مشخص نیست و باید صبر کنیم که کادرفنی تصمیم خود را اعلام کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا کادرفنی تعداد مشخصی مبارزه انتخابی برای ملی پوشان در نظر دارد؟ توضیح داد: تعداد مشخص نیست اما با نظر کادرفنی به صورت مداوم در مبارزات انتخابی درون اردویی به روی رینگ می‌رویم تا بهترین‌ها معرفی شوند.

شه‌بخش در پاسخ به این سوال که آیا حضور در بازی‌های آسیایی قطعی شده است؟ تصریح کرد: تقریبا انتخاب من برای بازی‌های آسیایی قطعی است اما امیدوارم هر کسی انتخاب می‌شود به تیم ملی کمک کند. مبارزات مهمی در هانگژو داریم چون مبارزات کسب سهمیه المپیک و حساسیت بسیار بالا است. 

* حقوق ناچیزی دریافت می‌کنیم

ملی پوش المپین بوکس ایران درباره وضعیت اردویی ملی پوشان نیز توضیح داد: متاسفانه در اردوها حقوق ثابتی نداریم. بارها و بارها از بنده پرسیده‌اند که چه مزایایی را در اردوی تیم ملی دریافت می‌کنید که صادقانه گفته‌ام هیچ چیز. بچه‌های تیم ملی هم هیچ کدام پولدار نیستند که برایشان مسائل مالی مهم نباشد. امیدوارم فدراسیون یک پشتوانه مالی مناسب برای ملی پوشان فراهم کند.

دارنده برنز رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ گفت: در تیم ملی حقوق ناچیزی می‌گیریم. امیدوارم در فدراسیون تغییرات اساسی پیش بیاید تا شرایط مناسب‌تر شود. هدف همه ورزشکاران و خصوصا بوکسورها بالا بردن پرچم ایران بزرگ است، خیلی خوب می‌شود فدراسیون انگیزه این ورزشکاران را دو چندان کند.

* امیدوارم به استان‌های محروم توجه شود

او با اشاره به استان‌ها کم برخوردار در ورزش کشور نیز اظهار کرد: من از سیستان و بلوچستان آمده و موفق شدم ضمن حضور در المپیک توکیو، نخستین مدال جهانی بوکس ایران را هم کسب کنم که افتخار بزرگی است. اما باید تاکید کنم که شرایط مالی ورزشکاران در استان‌های محرومی چون سیستان و بلوچستان خوب نیست و این در حالی است که پشتوانه سازی خوبی در این منطقه انجام شده است.

شه‌بخش افزود: ورزشکاران این استان برای شرکت در اردوهای تیم ملی که به میزبانی تهران برگزار می‌شود، هر بار که می‌خواهند راهی تهران شوند با اتوبوس یا قطار ۲۴ ساعت در راه هستند. امیدوارم فدراسیون بوکس نسبت به این موضوع نیز توجه داشته باشد تا شاهد درخشش بوکسورهای با استعداد سیستان و بلوچستان زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران باشیم.

دارنده مدال نقره آسیا با اشاره به ملی پوشان سیستان و بلوچستانی چون مصطفی ریگی گفت: از الان باید به پشتوانه سازی بوکس فکر کرد و به آینده این رشته کمک کنیم. امیدوارم شرایط فدراسیون به سمت مثبت شدن دگرگون شود تا در هیچ کجای ایران استعداد کشف نشده‌ای باقی نماند.
نظرات بینندگان