کد خبر: ۴۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

یک دانشگاه پس از ۱۴۰ سال تعطیل شد

یک دانشگاه آمریکایی پس از ۱۴۰ سال فعالیت به دلیل مشکلات مالی بسته خواهد شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از کریستین تودی، دانشگاه "آلیانس"(Alliance) که در گذشته با عنوان "کالج نیاک"(Nyack College) شناخته می‌شد، چندین سال در وضعیت مالی بدی قرار داشت. به همین دلیل و بنا بر از دست دادن اعتبار، به زودی به تعطیلی کامل کشیده خواهد شد.

این دانشگاه ۱۴۰ ساله که در شهر نیویورک قرار دارد، پس از سال ها مبارزه با مشکلات مالی در تاریخ ۳۱ اوت تعطیل خواهد شد.

 دانشگاه آلیانس به عنوان آخرین قربانی بحران مالی در آموزش عالی مسیحی است. از دوران شیوع کرونا،‌ حداقل ۱۸ کالج و دانشگاه مسیحی به تعطیلی کشیده شدند. دانشگاه‌های مسیحی، گروهی از دانشگاه‌ها در سطح آمریکا هستند که توسط موسسات مسیحی تاسیس شده‌اند.

یکی از ویژگی‌های دانشگاه آلیانس این بود که جمعیت دانشجویی متنوعی داشت. به این ترتیب که ۳۴ درصد جمعیت دانشجویان این دانشگاه اهل آمریکای لاتین، ۳۰ درصد سیاه پوست، ۱۱ درصد بین المللی و ۹ درصد آسیایی بودند.باقی نیز دانشجویان آمریکایی بودند.

هیات مدیره این دانشگاه به تازگی به تعطیلی فعالیت دانشگاه آلیانس رأی مثبت دادند و ریاست دانشگاه نیز به کارکنان، اساتید و دانشجویان خود اطلاع داد و اخراج کارکنان را آغاز کرد. فارغ التحصیلان، حتی با دانستن مشکلات مالی مدرسه، بارها و بارها در مصاحبه ها از این کلمه استفاده می کردند که شوکه و بهت زده هستند.

 ۱۰۶ دانشجو در حال برنامه ریزی برای فارغ التحصیلی تا پایان ماه اوت هستند و اتحادیه دانشجویی این دانشگاه به دنبال برگزاری آخرین مراسم فارغ التحصیلی در ماه اوت است که می‌تواند فرصتی برای گرد هم جمع شدن و به سوگ نشستن برای تعطیلی دانشگاه باشد.
نظرات بینندگان