کد خبر: ۴۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
داورزنی:

عطایی سرمربی می‌ماند

رئیس فدراسیون والیبال در مورد ادامه سرمربیگری بهروز عطایی در تیم ملی گفت: مردم از نتایج ناراضی هستند و شکی در این نیست که عملکرد تیم ما خوب نبود اما به معنی این نیست که الزاما سرمربی تیم مقصر است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، تیم ملی والیبال ایران از مجموع ۱۲ دیدار خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳، ۱۰ باخت و ۲ برد ثبت کرد و با قرار گرفتن در رتبه چهاردهم به کار خود پایان داد. این موضوع نارضایتی مردم از کادر فنی را افزایش داد و حتی هشتگ اخراج بهروز عطایی نیز در فضای مجازی راه افتاد.

محمدرضا داورزنی، رئیس فداسیون والیبال در گفت‌وگو با ایسنا به کادر فنی تیم ملی اشاره کرد و در پاسخ به این سوال که آیا بهروز عطایی در رویدادهای پیش رو همچنان سرمربی تیم ملی باقی می‌ماند، بیان کرد: بله، آقای عطایی همچنان سرمربی تیم ملی است. مردم از نتایج ناراضی هستند و شکی در این نیست که عملکرد تیم ما خوب نبود اما به معنی این نیست که الزاما سرمربی تیم مقصر است. بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و هر جا نیاز باشد نیمکت تیم ملی را تقویت می‌کنیم. بررسی خواهیم کرد که هر جا از جمله برنامه فدراسیون، کادر فنی و مربی نقطه ضعفی وجود داشته باشد، برطرف کنیم.

او با بیان اینکه امسال یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین شرایطی بود که در لیگ ملت‌ها تجربه کرده‌ایم، ادامه داد: بخش زیادی از انرژی‌مان را صرف ویزا برای هفته دوم و سوم کردیم. اتفاقاتی افتاد که در ۱۰ سال گذشته سابقه نداشت. ما هیچوقت برای ویزای اروپا و آمریکا مشکل نداشتیم. تیم ما قبلا سه بار بدون مشکل به آمریکا رفته بود اما امسال رفتاری انجام شد که قابل قبول نبود و دائم این دردسر را داشتیم که تیم با چه نفراتی برود و چرا به کادر فنی و بازیکنان ویزا ندادند. دلیلی هم مطرح نکردند حتی به فدراسیون والیبال آمریکا هم پاسخگو نبودند.

داورزنی در واکنش به اینکه آرمان فدراسیون کسب سکوی المپیک است اما تیم ملی از این آرمان دور است، بیان کرد: آرمان، آرمان است و به سمت آن حرکت می‌کنیم اما وقتی پوست اندازی می‌کنیم و در تیم ملی تغییر نسل می‌دهیم باید تقاص آن را هم بپذیریم. البته امسال اگر در بازی با آرژانتین، کوبا و تیم‌های هفته سوم تیم کامل بود و بازیکنان اصلی و کادرفنی حضور داشتند، شرایط متفاوت می‌شد.

او در ادامه افزود: از عملکرد تیم و خودمان ناراضی هستیم. فقط بحث تیم نیست که بگوییم بازیکنان مقصر هستند. آنها از جان مایه گذاشتند. در بازی آخر به دلیل فشاری که آمد سه مصدوم دادیم. انگشت محمد موسوی آسیب دید اما آنقدر غیرتی کار کرد که در زمین ماند و به بازی ادامه داد. دنبال این هستیم که نقاط ضعف را برطرف و نیمکت تیم ملی را هم تقویت کنیم تا ان‌شاءالله  شرایطی را فراهم کنیم که روحیه جنگندگی و ولع پیروزی مجدد در تیم احیا شود و به شرایطی برگردد که جایگاه خودمان را به دست بیاوریم. ما سال گذشته در رنکیگ جهانی به ۱۲ هم رسیدیم اما به دهم برگشتیم. تلاش ما این است که این جایگاه را ارتقاء بدهیم.

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که با توجه به اهمیت رویدادهای پیش رو در رنکینگ فدراسیون جهانی و کسب سهمیه المپیک آیا برنامه‌ای برای استفاده از سعید معروف دارید، گفت: هر جایی لازم باشد از ظرفیت والیبال استفاده می‌کنیم. این به کادر فنی و شرایطمان در مسیر پیش رو برمی‌گردد. بازیکنی نداریم که کنار گذاشته شده باشد و دیگر نتواند به تیم بیاید. کادرفنی تصمیم می‌گیرد در چه تورنمنتی از چه بازیکنی استفاده کنیم. تلاش فدراسیون این است که با واقع‌بینی بیشتری نقاط ضعف را بررسی و اصلاح کند.
نظرات بینندگان