کد خبر: ۴۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

تداوم افزایش دما در اغلب استان‌ها تا روز چهارشنبه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روند افزایش دما در اغلب استان‌ها ادامه خواهد داشت اما در شرق کرمان و استان خوزستان در روز چهارشنبه دما تا ۵۱ درجه افزایش می‌یابد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایرنا, «صادق ضیائیان» افزود: فرآیند افزایش دما از روز گذشته آغاز و تا چهارشنبه همین هفته ادامه خواهد داشت. انتظار داریم بیشترین فرآیند گرما که وقوع دمای ۴۹ و بالاتر را شامل می‌شود را در بخش‌هایی از کشور از جمله شرق کرمان و استان خوزستان در روز چهارشنبه شاهد باشیم.

وی توضیح داد: بیشترین فرآیند افزایش دما هم در روز سه‌شنبه در استان خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش بینی شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: افزود: روز گذشته دما در شرق تهران به ۳۶ درجه رسید. بیشترین دمای استان تهران هم در روز گذشته مربوط به ورامین با حدود دمای ۳۹ درجه بود. بین مراکز استان‌ها نیز گرم‌ترین شهر اهواز بود که دمای هوا به نزدیک ۵۰ درجه رسید و بین شهرها هم بیشترین دما باز هم به شهر اهواز رسید.

ضیائیان توضیح داد: روز گذشته دمای شهریار نیز در ساعت ظهر به ۳۷ درجه و شب به ۲۴ درجه رسید.

وی درباره اینکه دمای هوا چه زمانی خنک می شود؟ گفت: در فصل تابستان قرار داریم و حاکمیت الگوی تابستانی در اغلب استان‌ها وجود دارد. با این حال روز سه شنبه کاهش دما بین ۲ تا ۵ درجه در استان‌های ساحلی دریای خزر از جمله اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین و زنجان رخ خواهد داد و نسبت به روز آینده یعنی چهارشنبه در روز سه شنبه دما خنک تر خواهد بود.
نظرات بینندگان