کد خبر: ۴۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس تا یک ماه آینده

وزیر بهداشت، از خرید و تامین ۵۰۰ دستگاه آمبولانس تا یک ماه آینده خبر داد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی گفت: در حال تأمین منابع ارزی مورد نیاز آمبولانس‌های اورژانس هستیم و تقویت ناوگان اورژانس کشور در دستور کار ما قرار دارد.

وی با اشاره به کاهش مدت زمان رسیدن نیروهای اورژانس بر بالین مصدومان و بیماران، خاطرنشان کرد: در گذشته مدت زمان رسیدن همکاران ما در تهران بر بالین بیمار بیشتر بود اما در حال حاضر و با به کارگیری موتورلانس، این زمان به ۱۵ تا ۱۸ دقیقه کاهش یافته است.

وزیر بهداشت از مردم خواست در صورت مشاهده آمبولانس‌ها و موتورلانس های اورژانس، به تسهیل رفت و آمد آنها کمک کنند تا مصدومان و بیماران که همانند خانواده ما هستند، به سرعت خدمات درمانی را دریافت دارند.

به گفته عین اللهی، بر خلاف بسیاری از کشورها که بهای خدمات فوریت‌های پزشکی را دریافت می‌کنند، ارائه این خدمات در ایران رایگان است.

وی به حضور فعال نیروهای اورژانس در مراسم‌ها و مناسبت‌ها برای خدمت رسانی اشاره کرد و افزود: سال گذشته در مراسم پیاده روی اربعین، خدمات جهادی نیروهای اورژانس، باعث نجات و بهبودی مصدومان و بیماران شد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: سعی ما بر این است که در تأمین بالگردها از امکانات ساخت داخل استفاده کنیم که خوشبختانه بسیاری از قطعات مورد نیاز بالگردهای اورژانس توسط جوانان متخصص ایرانی تولید شده و امیدواریم شاهد تولید بالگردهای اورژانس در داخل باشیم.
نظرات بینندگان