کد خبر: ۴۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
رئیس جمهور:

آزادراه تهران - شمال نماد خودباوری و توانایی ملت ایران است‌

سید ابراهیم رئیسی در آئین بهره‌برداری از مسیر قطعه دوم آزادراه تهران شمال گفت: این طرح نماد اراده جدی مهندسان، مشاوران و کارگران ایرانی است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنج شنبه در آئین بهره‌برداری از مسیر قطعه دوم آزادراه تهران شمال این طرح را نماد خودباوری و توانایی ملت ایران دانست و افزود: معتقد هستم این طرح، نماد خودباوری، توانایی و دانایی ملت ایران است، اگر کسی بخواهد این دانایی و توانایی، کار فناورانه و تکنولوژی، معماری و هنر را ببیند، همه این‌ها را می‌تواند در این طرح مشاهده کند.

وی با بیان این‌که از طرف دیگر، این طرح نماد اراده جدی مهندسان، مشاوران و کارگران عزیزمان است، اضافه کرد: بهره‌برداری این طرح فواید و منافعی برای مردم دارد، صرفه جویی در وقت و مال مردم است و فایده دیگر، کاهش تصادفات و کاهش تلفات جاده‌ای است.

رئیس جمهوری با تأکید بر لزوم فراهم آوردن تردد امن برای مسافران، خاطرنشان کرد: هم ما، هم مردم و هم عزیزان راهور از تلفات جاده‌ای رنج می‌بریم، این موضوع همواره از رنج‌های ما بوده که چرا اینقدر تصادفات و تلفات جاده‌ای داشته باشیم، مردم از مسیری که حرکت می‌کنند برای رسیدن به مقصدی، باید به سلامت عبور کنند و به مقصد برسند.

حجت الاسلام رئیسی، بیان داشت: این طرح نماد آفتخارآفرینی برای کشور و ملت است، کار، کار بزرگی است که انجام شده است.

وی با بیان اینکه از همه عزیزان که در گذشته کارهایی انجام دادند و همکارانی که در این دوره با کمک بنیاد مستضعفان تلاش کردند تشکر و قدردانی می‌کنم، گفت: کار ادامه روند تکمیل آزادراه تهران شمال با همین همتی که تا امروز انجام شده، ادامه خواهد یافت و با همین دقت امروز نهایی خواهد شد.

رئیس جمهوری گفت: همه ابعاد کار همچون ابزار کار، مهندسان، کارگزاران و فناوری کار ایرانی است که از افتخارات کشور به‌شمار می‌رود، جوانان و آینده‌سازان کشور باید این را ببینند تا کارهای بزرگی به دست آنان انجام گیرد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان این‌که این طرح صرفه‌جویی‌های زیادی در مال و جان مردم و همچنین صرفه‌جویی مهمی در سوخت به دنبال دارد، تصریح کرد: این نماد افتخارآمیزی برای کشور و ملت ما است، کار بزرگی است که پیشینیان طراحی کردند و کارهایی انجام دادند و در این دوره نیز آقای فتاح و همکارانشان در بنیاد مستضعفان و مهندسانی که شبانه روز تلاش کردند، کار را به این نقطه رساندند.

وی با تأکید بر این‌که این پروژه نماد افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است، اضافه کرد: قطعه بعد نیز به نام غدیر شروع خواهد شد و امیدواریم در زمانی کوتاه ولی با همان دقت کاری که تاکنون انجام شده، دنبال شود.
نظرات بینندگان