کد خبر: ۴۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

طرحی که به ضرر بیمه کارگران شد

کاهش تعداد کارگران بیمه شده تأمین اجتماعی با طرح توقف بیمه کارگران از سوی مجلس
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی درباره طرح توقف بیمه کارگران ساختمانی از سوی مجلس گفت: عدم اجرای بیمه کارگران ساختمانی به مرور موجب کاهش تعداد کارگران بیمه شده می‌شود.

هادی ساداتی، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره عدم اجرای بیمه کارگران ساختمانی با توقف طرح بیمه کارگران ساختمانی گفت: ماده ۵بیمه کارگران ساختمانی، اصلاحیه‌های مختلفی را از سال ۸۲تا امروز تجربه کرده است و امروز وقتی می‌بینیم نماینده‌ای غیرکارگری توقف طرح و برگشت به طرح سال ۹۳را داده و پیشنهاد داده است، باید گفت اگر این طرح خوب و مفید بود دوباره اصلاحیه انجام نمی‌شد.

وی افزود: عدم اجرای بیمه کارگران ساختمانی به مرور موجب کاهش تعداد کارگران بیمه شده؛ خواهد شد و در روزهای اخیر هم با بخشنامه ابلاغ شده تأمین اجتماعی به شعب مقرر شده ماهانه قریب به ۳درصد کاهش بیمه کارگران ساختمانی در شعبه‌های مختلف اعمال شود، چرا که منابع وجود ندارد.

ساداتی اظهار کرد: دو سال توقف در طرح بیمه کارگران ساختمانی موجب می‌شود بیمه کارگرانی که کار ساختمانی انجام می‌دهند و امنیت شغلی و جانی ندارند، پرداخت نشود و همین بیمه نصفه و نیمه را هم از دست بدهند.

نائب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: کار مجلس ظلم آشکار به کارگران و اجحاف به کارگران بود که بی‌پاسخ نخواهد بود و در دوره جدید مجلس، نمایندگانی که رای به توقف طرح بیمه کارگران ساختمانی دادند، امیدی به رای کارگران نداشته باشند، چراکه این‌نمایندگان نشان دادند که دلسوز کارگرانی که شغل مناسب ندارند و آسیب‌پذیر هستند، نیستند.

ساداتی گفت: مازندران قریب به ۷۰هزار کارگر ساختمانی شناسایی شده دارد که نزدیک به ۲۰هزار نفر در انتظار بیمه تامین اجتماعی هستند.عدم اجرای بیمه کارگران ساختمانی موجب کاهش کارگران بیمه شده می‌شود.
نظرات بینندگان