کد خبر: ۴۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

رشد بیش از ۱۸ هزار واحدی شاخص کل بورس

امروز نمادهای متوسط بازار وضعیت بهتری داشتند و گروه کاشی و سرامیک یکی از گروه های خوب بازدهی بود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، شاخص کل بورس با رشد بیش از ۱۸ هزار واحدی مواجه شد. نکته مثبت امروز معاملات افزایش ارزش معاملات خرد به بیش از ۸ هزار میلیارد تومان است.

با وجود اینکه نمادهای شاخص ساز هم در وضعیت بهتری نسبت به هفته قبل قرار دارند اما باز نمادهای کوچک و متوسط تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای شاخص‌ساز داشته‌اند.

ارزش معاملات خرد عدد ۸,۱۶۸ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۱۲ درصد افزایش داشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، افزایش قابل توجهی نداشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۸۲۱ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی با ثبت رقم ۱۲۸ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

ارزش صف‌های خرید ۳۷۳ میلیارد تومان است که کاهش ۵۲ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.

همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۳ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۱۲۱ میلیارد تومان قرار دارد.

گروه کاشی و سرامیک با ارزش معاملات ۱۰۵ میلیارد تومان (۲.۵ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه منسوجات با ارزش معاملات ۱۱ میلیارد تومان (۲.۲ برابر میانگین هفتگی) و گروه دارویی با ارزش معاملات ۳۱۲ میلیارد تومان (۲ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.
نظرات بینندگان