کد خبر: ۴۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
مقام حزب الله:

تهدیدهای اسرائیل توخالی است

معاون فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان گفت:‌ ما از آزادسازی ذره ای از خاک خود غافل نمی شویم و با تمام توان برای آزادسازی آخرین وجب از سرزمین خود تلاش خواهیم کرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایرنا, «حسین جشی» معاون فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اضافه کرد: ارتش رژیم اسرائیل و نیروهای سازمان ملل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در مرز جنوب لبنان و فلسطین اشغالی) می‌دانند که چادرهایی که حزب‌الله لبنان اخیرا نصب کرده در داخل خاک این کشور قرار دارد.

وی افزود: این دو چادر نزدیک به مرز و مشرف به سرزمین فلسطین است که موجب تحریک و نگرانی اسرائیلی‌ها شده است و این مشکل آن‌ها است زیرا برای ما مشکلی نیست که برای او (تل آویو) نگران کننده و یا تحریک کننده بوده باشد.

معاون فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان تصریح کرد: در نتیجه معادله بازدارندگی ایجاد شده توسط مقاومت، رژیم اسرائیل چیزی جز گزافه گویی، تهدید و تلاش برای ارعاب لبنانی‌ها ندارد و آن‌ها تهدید می‌کنند که هر حمله‌ای لبنان را به عصر حجر برمی گرداند و ما به این گفته‌ها عادت کرده‌ایم و اینها قبیل (لفاظی ها) آرامش ما را برهم نمی‌زند و [با این لفاظی ها] ما با نگرانی نمی‌خوابیم.

وی در خصوص میانجیگری برای برداشتن چادرها اظهار داشت: نیروهای حافظ صلح سازمان ملل برای ما پیام فرستادند و ما گفتیم که در خاک لبنان هستیم و این حق ماست، این سرزمین، حاکمیت و کشور ما است.

نماینده مجلس لبنان با بیان اینکه "پیام ما همانند خورشید کاملاً روشن است و ما با تمام توان سرزمین خود را آزاد خواهیم کرد"، افزود: ما سرزمین خود را تا آخرین وجب آن آزاد خواهیم کرد و ذره‌ای از خاک خود را رها نمی‌کنیم و به اعتراف همه موسسات بین المللی و دولتی، لبنانی‌ها و سوری‌ها مناطقی در مزارع شبعا و کفر شوبا دارند که هنوز در اشغال است و آزاد نشده اند.

جشی با بیان اینکه "ما جنگ نمی‌خواهیم و طرفدار آن نیستیم اما به هر طریق ممکن سرزمین خود را آزاد می‌کنیم"، اظهار داشت: مقاومت لبنان از سال ۱۹۸۲ آغاز شد و در سال ۱۹۸۵ اولین بخش اصلی آزاد شد و در سال ۲۰۰۰ آزادسازی بخش دوم صورت گرفت و برای ما هنوز آزادسازی مزارع شبعا و کفرشوبا باقی مانده است و ما دغدغه آزادسازی آن‌ها را داریم و ما فرصت آزادسازی آن‌ها را با هر وسیله از وسایل که کشور ما را حفظ کند، از دست نخواهیم داد و ما از آن دریغ یا عقب نشینی نخواهیم کرد.
نظرات بینندگان