کد خبر: ۴۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

اولین کنسرت موسیقی تئاتر برگزار می‌شود

انجمن صنفی سراسری موسیقی تئاتر ایران در نظر دارد اولین کنسرت موسیقی تئاتر را برگزار ‌کند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, سعید ذهنی، رئیس هیات مدیره این انجمن در گفت‌وگو با ایسنا خبر داد که این کنسرت روز پنجشنبه ۱۵ تیر و در دو بخش در عمارت خانه تئاتر برگزار خواهد شد.
او درباره جزییات این برنامه توضیح داد: انجمن موسیقی تئاتر در دور اول کنسرت‌های خود دو گروه را برای اجرا دعوت کرده است. در قسمت اول برنامه آثاری از  زنده‌یاد ابراهیم اثباتی، رئیس سابق انجمن توسط گروه «وصل یار» به سرپرستی امجد ابراهیمی ، خوانندگی مصطفی محمودی و مشاوره و تنظیم حامد ابراهیمی اجرا می‌شود .
در این اجرا گروه نوازندگان به شرح زیر هستند:
رزماری عیسی پور ( سوپرانو )، ریچارد عیسی‌پور ( تنور )، حامد ابراهیمی ( کمانچه )، حسین قاسم زاده (نی ، سنتور ) ، امجد ابراهیمی ( دف ، تاس ) ، سحر صفاری (تمبک، بندیر، دف )، تارخ ابراهیمی ( تنبور ، بم تار).
او درباره بخش دوم برنامه نیز گفت: در قسمت دوم برنامه، فرشاد فزونی، آهنگساز تئاتر به همراه ژوبین عسگریه (نوازنده دیجیریدو ) به اجرای موسیقی الکترونیک در قالب موسیقی اکسپریمنتال ( تجربی )  خواهند پرداخت.
ذهنی اضافه کرد: تمرکز اصلی این کنسرت‌ها، ترویج و اجرای موسیقی دراماتیک است و در این برنامه‌ها، قطعاتی که برای تئاترهای حرفه‌ای ساخته و اجرا شده‌اند، اجرا می‌شوند.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سراسری موسیقی تئاتر یکی از اهداف این انجمن را احیا و گسترش موسیقی تئاتر دانست و افزود: موسیقی تئاتر هم مانند خود تئاتر بعد از مدتی به دست فراموشی سپرده می‌شود، حال آنکه موسیقی‌ فیلم‌ها معمولا ماندگارتر هستند. هدف ما این است که با چنین برنامه‌هایی، موسیقی‌ تئاترها را بار دیگر زنده کنیم و در راستای همین هدف، بنا داریم یک سلسله کنسرت موسیقی تئاتر برگزار کنیم که اولین برنامه آن روز ۱۵ تیر برگزار می‌شود.
ذهنی همچنین تاکید کرد که کنسرت موسیقی تئاتر با « کنسرت_ تئاتر» یا «کنسرت_ نمایش » که گاه گاهی اجرا می‌شود، تفاوت عمده‌ای دارد و تا به حال در ایران برگزار نشده است.
او با بیان اینکه این برنامه سخنرانی به معنای مرسوم ندارد، ادامه داد: پیش از اجرای هر قطعه، اجراگران توضیحاتی درباره آن قطعه خاص ارائه می‌کنند.
ذهنی درباره مخاطبان اصلی این اجراها توضیح داد: علاقه‌مندان تئاتر و موسیقی، از مخاطبان اصلی این برنامه به شمار می‌آیند. ضمن اینکه این کنسرت‌ها برای متخصصان موسیقی تئاتر و دوستان تئاتری که می‌خواهند موسیقی را از منظر دراماتیک دنبال کنند، جذابیت خواهد داشت.   
این آهنگساز با ابراز تاسف از اینکه موسیقی تئاتر در قالب موسیقی‌ مستقل نتوانسته منتشر شود و درآمدزایی کند، ادامه داد: برای جبران این خلاء سال گذشته جلساتی با مرکز هنرهای نمایشی و مرکز موسیقی داشتیم و قرار بود اتفاقاتی رقم بخورد که به دلیل اتفاقات اجتماعی سال گذشته، مسکوت ماند ولی این حرکت را با سلسله کنسرت‌های موسیقی تئاتر آغاز می‌کنیم و امیدواریم فرصتی باشد تا سرمایه‌گذاران و دست‌اندرکاران به انتشار موسیقی تئاتر ترغیب شوند تا این موضوع الزاما در بخش دولتی دنبال نشود.
عوامل دست‌اندرکار اولین کنسرت موسیقی تئاتر به شرح زیر هستند:     
مجری طرح : سعید ذهنی، دبیر اجرایی : شروین عباسی، طراح گرافیک : فرهاد فزونی، صدا بردار : علی پیروزی، طراح نور : مهران زاغری، مسئول روابط عمومی و هماهنگی : احسان تارخ، عکاس : مارال خندان، فیلمبردار : انسیه المعی، همکاران صحنه : علی المعی، محمد رضایی، مهدی (سپهر ) رضایی، مرتضی صباحی، محمد سعادت.
این برنامه در تاریخ پنجشنبه ۱۵ تیرماه سال جاری در سالن جوانمرد خانه تئاتر به آدرس خیابان نجات الهی، خیابان سمیه، پلاک ۲۶۰ و در ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند بلیط کنسرت را از سایت تیوال به نشانی : https://www.tiwall.com/p/musighitheater تهیه کنند.
نظرات بینندگان