کد خبر: ۴۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
عضو شورای شهر تهران:

برخورد جدی با سودجویانی که از کودکان کار سوء استفاده می‌کنند

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از حضور کودکان کار در چهارراه‌ها در ساعت شش صبح تعجب کرد و خواهان ساماندهی این موضوع شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، مهدی عباسی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در ساعت شش صبح امروز یکشنبه ۱۱ تیر ماه که به سمت محل کار می‌آمدم مشاهده کردم تعدادی کودک که حدود پنج سال به بالا سن داشتند سر چهارراه‌ها دستفروشی می‌کردند، گفت: جای سوال است که چه زمانی و چه کسانی در این ساعت این کودکان را در سطح شهر قرار دادند و جای تأسف است که عده‌ای سودجو از کودکانی که توان تصمیم گیری ندارند سوء استفاده می‌کنند و تقاضا دارم شهرداری تهران با دستگاه‌های دخیل موضوع را بررسی کند و یک بار با این سودجویان به صورت جدی برخورد شود.

وی با بیان اینکه شهرداری برای حل مشکل کودکان کار نیازمند مشارکت شهروندان است، اضافه کرد: شاید اگر شهروندان به این کودکان پولی پرداخت نکنند یا خریدی از آنها نداشته باشند، ظالمانه است؛ اما همین عدم حمایت در طولانی مدت باعث می‌شود که سوء استفاده از کودکان برچیده شود.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران نیز در واکنش به تذکر عباسی اظهار کرد: «این افراد حتما مصوبه دولت مبنی بر آغاز ساعت کاری از شش صبح را رعایت کردند البته این شرایط شایسته شهر ما نیست و باید ساماندهی شود.»

نظرات بینندگان