کد خبر: ۴۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

جادوی «هری پاتر» ادامه دارد

یکی از نسخه‌های چاپ نخست کتاب «هری پاتر و سنگ جادو»‌ در حالی به زودی در یک حراجی به مزایده گذاشته می‌شود، که انتظار می‌رود به قیمت چندهزار پوند به فروش برسد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از گاردین، یک نسخه کمیاب از چاپ نخست کتاب «هری پاتر و سنگ جادو»‌ که در ابتدا به قیمت ۳۰ پنس فروخته شده بود، ممکن است در یک حراجی پیش رو به قیمت ۵,۰۰۰ پوند فروخته شود.

نخستین رمان از مجموعه داستان‌های «هری پاتر» نوشته «جی کی رولینگ» پیش از آن که انتشارت ‌«بلومزبری» فقط ۵۰۰ نسخه از آن را در سال ۱۹۹۷ چاپ کند، از سوی ناشران متعددی رد شده بود.

با توجه به اینکه ۳۰۰ نسخه از این کتاب‌ها به کتابخانه‌های عمومی ارسال شده بودند، پیدا کردن یکی از کتاب‌های چاپ نخست «هری پاتر و سنگ جادو»‌ کار دشواری است. به همین دلیل نسخه‌های چاپ نخست این کتاب اغلب با قیمت‌های چشمگیری در حراجی‌ها به فروش می‌رسند.

نسخه‌ای که به زودی در مزایده ارائه خواهد شد، توسط یک مجموعه‌دار اهل «استافوردشر» از کتابخانه «ولورهمپتون» خریداری شد. این مجموعه‌دار کتاب که در سال جاری درگذشت، از دوران دانش‌آموزی روند جمع‌آوری کتاب را آغاز کرده بود.

پس از درگذشت این مجموعه‌دار در سن ۵۵سالگی، گروهی از متخصصان یک حراجی با بررسی مجموعه متعلق به این مرد انگلستانی، این نسخه کمیاب کتاب «هری پاتر» را کشف کردند.

این نخستین‌باری نیست که یکی از کتاب‌های «هری پاتر و سنگ جادو»‌ با قیمت قابل توجه به مزایده گذاشته می‌شود. در دسامبر سال ۲۰۲۲ یک نسخه بسیار کمیاب ویژه پانزدهمین سالگرد این کتاب به قیمت ۸,۰۰۰ پوند فروخته شد.  در ماه مارس همان سال نیز یک نسخه از این کتاب به قیمت ۶۹,۰۰۰ پوند به فروش رسید.

«جی. کی. رولینگ» نویسنده بریتانیایی پس از «هری پاتر و سنگ جادو» نگارش کتاب‌های بیشتری درباره ماجرای «هری پاتر» را ادامه داد و بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از این کتاب‌ها را در سراسر جهان به فروش رساند.
نظرات بینندگان