کد خبر: ۴۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

ماجرای تغییر سالن‌های کنسرت و کوچ حمید هیراد و راغب

لغو برخی از کنسرت‌های اخیر تهران و استان البرز، بر اساس آنچه مشکلات فنی خوانده شد، این توقع را ایجاد می‌کرد که پس از رفع مشکلات، امکان برگزاری این کنسرت‌ها در همان سالن‌ها میسر شود؛ ولی بر اساس آنچه که در سایت‌های بلیت‌فروشی اعلام شده است، این کنسرت‌ها از سالن‌های قبلی، به مکان‌هایی جدید نقل مکان کرده‌اند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، لغو این کنسرت‌ها در هفته‌های گذشته در حالی رخ داد که متولیان امر فرهنگ بارها از هنرمندان درخواست کرده بودند که به روی صحنه بیایند و این وعده را داده بودند که مانعی بر سر راه برگزاری کنسرت‌ها نخواهد بود.  

با این حال در این مدت حواشی مختلفی بعضا گریبانگیر برگزاری کنسرت‌ها شد؛ از ایجاد هیاهو در کنسرت «لیان» گرفته تا لغو کنسرت‌ فرج علیپور در کرج و کنسرت‌های رضا بهرام، راغب و حمید هیراد در وزارت کشور به دلیل مشکلات فنی.

در همین حوالی، وزیر فرهنگ در واکنش به این اتفاقات بیان کرد که اجازه نمی‌دهند عده‌ای در فضاهای فرهنگی و هنری هنجارشکنی کنند و این قول را داد که پیگیر مشکلات پیش آمده هستند و برنامه‌های جایگزینی برای کنسرت‌های لغو شده در نظر گرفته‌اند.

نظر به قول وزیر فرهنگ و البته معاون امور هنری در راستای رفع نقص فنی سالن‌ها در بازه زمانی دو ـ سه روزه، پیش‌بینی می‌شد کنسرت‌هایی که بنا بر این دلیل نتوانسته بودند به مرحله اجرا برسند، در همان سالن‌ها برگزار شوند اما لغو کنسرت فرج علیپور در کرج که قرار بود ۹ خردادماه در تالار «شهیدان نژاد فلاح» برگزار شود، برخلاف آنچه که سعید جابری انصاری ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ـ درباره برگزاری این کنسرت در هفته بعد از تاریخ لغو اعلام کرده بود، با فاصله یک ماه بعد در سالنی متفاوت، یعنی سالن «حافظ» کرج برگزار می‌شود.

همچنین دو کنسرت رضا بهرام و کنسرت مشترک راغب و حمید هیراد که قرار بود در سالن وزارت کشور به روی صحنه بروند، به ترتیب با لغو و انتقال به سالن همایش‌های برج میلاد مواجه شده‌اند. با یادآوری این نکته پیشتر سالن وزارت کشور، اجازه برگزاری کنسرت‌ها را به مواردی خاص و اجراهایی در شأن خانواده‌های ایرانی محدود کرده بود.

حال در شرایطی که برخی از سالن‌های کشور چنین آرایی را چاشنی برگزاری کنسرت‌ها کرده‌اند و در لحظه آخر، به هر دلیل به لغو کنسرت‌هایی اقدام می‌کنند که برایشان از سمت مردم و برگزارکنندگان هزینه و برنامه‌ریزی شده است، باید دید از این پس روند برگزاری کنسرت در این سالن‌ها چگونه خواهد بود.

همچنین شاید بد نباشد این نکته را یادآوری کنیم که در حال حاضر با کمبود سالن‌های برگزاری کنسرت مواجه هستیم؛ تا حدی که شاید یکی از دلایل روی آوردن هنرمندان به برگزاری کنسرت در مکان‌هایی مانند موزه‌ها که ماهیت آنها اساسا برای رویدادهایی مانند کنسرت مناسب نیست، به همین دلیل باشد.

بر اساس این گزارش ایسنا، در پی تغییر سالن‌های کنسرت، فرج علیپور چهارشنبه ۱۴ تیر در دو سانس ۱۹:۳۰ و ۲۲:۳۰ در سالن حافظ کرج به روی صحنه می‌رود و کنسرت مش
نظرات بینندگان