کد خبر: ۴۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
امیرعبداللهیان:

ایران و آذربایجان می‌توانند مشکلات موجود را به صورت دو جانبه حل کنند

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان و جیحون بایرام‌اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ، در خصوص مناسبات سیاسی، اقتصادی و کنسولی مورد اهتمام طرفین به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو با اشاره به تحولات مهم جاری منطقه ای و بین المللی، بر اهمیت رایزنی و مشورت مستمر  و نزدیک طرفین تاکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به گونه‌ای است که می‌توانند مسائل و مشکلات موجود در  روابط را به صورت دو جانبه حل و فصل نموده و آن را به مسیر صحیح خود هدایت نمایند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تقدیر از تلاشهای سازنده وزیر امور خارجه در حل و فصل تنشها، این گفت‌وگو را مثبت ارزیابی کرده و با تاکید بر ارتباط مستقیم طرفین در حوزه های مختلف، نسبت به توسعه بیش از پیش مناسبات و حل و فصل برخی مسائل باقی‌مانده در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

در این تماس طرفین درخصوص سایر موضوعات مورد علاقه فیمابین، از جمله پروژه کریدور شمال – جنوب، برنامه آتی همکاری دو کشور در قالب سازمان های منطقه ای و بین المللی از جمله سازمان اکو و جنبش عدم تعهد گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
نظرات بینندگان