کد خبر: ۴۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰

دیدار امیرعبداللهیان با شیخ عبدالله بن زاید

وزیر امور خارجه کشورمان با شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات دیدار کرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه امارات، موضوعات اولویت دار دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، پارلمانی، فرهنگی، علمی و کنسولی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت. 

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روند رو به گسترش روابط دو کشور، ابراز امیدواری کرد که منطبق با تصمیم و اراده سیاسی رهبران دو کشور، شاهد افزایش بیش از پیش همکاری ها در زمینه‌های مختلف روابط دوجانبه و منطقه‌ای باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران محدودیتی برای گسترش روابط با امارات قائل نیست و در این راستا زمینه سازی برای برگزاری کمیسیون‌ مشترک دو کشور را خواستار شد.

همچنین مسائل مرتبط با جامعه بزرگ ایرانیان مقیم امارات و برخی مسائل و مشکلات کنسولی، خدماتی و آموزشی آنان توسط وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار مطرح و جزئیات و نحوه حل و فصل آنها مورد بررسی مشترک قرار گرفت.

شیخ عبدالله بن زائد وزیر خارجه امارات نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر آمادگی وزارت خارجه کشورش برای کمک به پیشبرد روابط دوجانبه و تحقق نیات خوب رهبران دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار ایده تشکیل کمیته های مشترک تخصصی بمنظور آماده سازی اسناد لازم برای امضا در چارچوب دیدار روسای دو کشور و کمک به پیشبرد روابط دوجانبه بویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری مورد تاکید مشترک قرار گرفت.

همچنین توافق شد تیم های مشترک دو کشور متون اسناد اولویت دار در حوزه همکاری های اقتصادی و تجاری را تدوین و تکمیل نموده و برای امضا در برنامه دیدار روسای دو کشور آماده نمایند.
نظرات بینندگان