کد خبر: ۴۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

شکست زنان والیبالست ایران مقابل چین‌تایپه

تیم ملی والیبال زنان ایران در دومین دیدار خود از رقابت‌های چلنجر کاپ آسیا شکست خورد.‌
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود از رقابت‌های چلنجر کاپ آسیا سه‌شنبه، ۳۰ خرداد به مصاف چین‌تایپه رفت و سه بر صفر (۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۳) شکست خورد. با این نتیجه تیم ایران به عنوان تیم دوم گروه خود راهی دور دوم مسابقات شد. 

ترکیب ابتدایی ایران: مهسا کدخدا (کاپیتان)،  مونا آشفته، سودابه باقرپور، مونا دریس محمودی، نگین شیرتری، فاطمه امینی و نگار هاشمی 
ست اول با امتیازگیری حریف آغاز شد و چند امتیاز از ایران پیش افتاد اما ملی‌پوشان ایران فاصله را کم کردند. چین‌تایپه با بازی سرعتی خود بار دیگر اختلاف امتیاز را زیاد کرد و در حالی که مسابقه ۱۶ بر ۱۲ به نفع این تیم بود، فاطمه رشیدی سرمربی تیم ملی درخواست وقت استراحت کرد.

سرمربی ایران در ادامه هم دو تعویض انجام داد و آیتک سلامت و درسا فلاح را به جای آشفته و شیرتری به زمین آورد. حملات سرعتی تایپه دریافت ایران را دچار مشکل کرده بود و موفق شد ست نخست را ۲۵ بر ۱۸ برنده شود.
چین‌تایپه از شروع ست دوم با ایران اختلاف امتیاز ایجاد کرد و در حالی که ۵ بر صفر پیش بود، رشیدی وقت استراحت درخواست کرد. با ورود ریحانه کریمی و اسما سعیدی به زمین، حملات ایران قدرت بیشتری گرفت اما چین‌تایپه همچنان تیم برتر میدان بود و این ست را هم ۲۵ بر ۱۶ برنده شد. 

ملی‌پوشان ایران امتیاز اول ست سوم را گرفتند و دقایقی از بازی هم پایاپای پیش رفتند اما حریف باز هم ۱۱ بر ۸ پیش افتاد. بازیکنان در این ست روحیه خود را از دست داده بودند و نتوانستند اسپک‌های حریف را دفاع و دریافت کنند و در نهایت ۲۵ بر ۱۳ شکست خوردند. 
نظرات بینندگان