کد خبر: ۴۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

بازگرداندن ۵۲ پایگاه مدیریت بحران تهران به کارکرد اصلی

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان ورزش شهرداری با انعقاد توافق‌نامه‌ای ۵۲ سوله مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش را به مدیریت بحران تهران منتقل کردند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: امروز در یک نشست صمیمانه به همراه آقای اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران و همکاران ارجمند ایشان، موفق شدیم یک توافق ۱۴ بندی در چهار سرفصل در خصوص واگذاری پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق شهرداری تهران که سالهاست در اختیار سازمان ورزش بود و از محیط آن برای ورزش بانوان استفاده می‌شد، توافق جدیدی صورت گرفت.

وی افزود: بر مبنای توافق صورت گرفته علاوه بر این که ورزش بانوان نه تنها حذف نشود و آسیب نبیند، بلکه ارتقا هم پیدا کند و در ضمن ما بتوانیم از ظرفغیت این این پایگاه‌ها برای تأمین سرانه‌های مدیریت بحران شهر استفاده کنیم.

نصیری یادآور شد: تجهیزاتی که لازم است تا شهروندان شریف تهران برای زمان بحران در اختیار داشته باشند در بخش‌هایی از سوله‌های بحران ذخیره می‌شود و همینطور بانوان ارجمندی که از این پایگاه‌ها به ورزش می‌پردازند با آموزش‌های مدیریت بحران مثل امداد و نجات، اطفای حریق، کمک‌های اولیه و تمرین‌های عملیاتی آشنا شوند و در این کلاس‌ها نیز شرکت کنند.

وی گفت: ما ورزش را یک الزام مدیریت بحران می‌بینیم و امیدواریم آمادگی بدنی و آمادگی مواجهه با حوادث توأمان ایجاد شود. ما از این به بعد پایگاه‌هایی که در اختیار خودمان قرار داشته و امکان این کاربری در آنها وجود دارد را نیز به این ظرفیت ۵۲ پایگاهی که پیش از این در اختیار سازمان ورزش بود اضافه می‌کنیم و و همه پایگاه‌های ما با تعریف واحد در سطح نواحی به فعالیت خواهند پرداخت.

وی افزود: در این توافقنامه روی همه موارد توافق شد و تنها یک مورد باقی ماند که یک اختلاف دیدگاه کارشناسی وجود داشت که با نظر شهردار محترم تهران تعیین تکلیف و نهایی خواهد شد.

در ادامه همچنین حسین اوجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری نیز درباره این جلسه ۷ ساعته و نتایج آن گفت: بر مبنای این توافقنامه هم نظر مدیریت بحران در خصوص تأمین زیرساخت‌های مورد نظر و هم سرانه ورزشی مورد نیاز بانوان در شهر تهران تأمین خواهد شد.
نظرات بینندگان