کد خبر: ۴۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

جزئیات طرح کالابرگ الکترونیکی اعلام شد

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در رابطه با اینکه چه کسانی مشمول افزایش یارانه می‌شوند، گفت: کسانی که ۷۰ درصد یارانه خود را به صورت کالابرگ الکترونیک از ۱۱ گروه کالایی خرید کنند، مشمول ۲۰ درصد افزایش یارانه می‌شوند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایرنا, سید صولت مرتضوی در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور، با اشاره به جزئیات این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: امروز به منظور هماهنگی‌ها در راستای اجرای هرچه بهتر موضوع کالابرگ الکترونیکی نشستی با حضور وزیر کشور با استانداران سراسر کشور برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح بسیار جامع و موفق است و به منظور تعادل بخشی به معیشت مردم اجرا شده است، اضافه کرد: کسانی که از این فرصت استفاده می‌کنند، می‌توانند از ۲۰ درصد مازاد تشویقی دریافت یارانه استفاده کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: بر اساس گزارش استانداران، دهک‌هایی که این طرح را پذیرفته اند، استقبال خوبی داشتند و مشکلات طرح برطرف شده و امید است در آینده اصلاحاتی صورت بگیرد تا بتوانیم دهک‌های بیشتری از جامعه را پوشش دهیم.

مرتضوی با بیان اینکه این طرح ۴ ویژگی دارد، اضافه کرد: اول طرح کاملا اختیاری است و دوم از ۱۱ قلم کالای اعلام شده، می‌توانند به صورت اختیاری استفاده کنند. سوم، کسانی که ۷۰ درصد از یارانه خود را چه به صورت فردی و چه به صورت خانوادگی استفاده کنند، مشمول افزایش یارانه خواهند شد.

وی یادآورشد: چهارم ویژگی این طرح آن است که به صورت سامانه اعتباری تعریف شده تا مشتریان و یارانه‌بگیران بتوانند یک ماه زودتر از واریز یارانه نقدی، از این طرح استفاده کنند.

مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک با افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه با هدف حمایت دولت مردمی از اقشار کم‌درآمد از (۱۳ خرداد) برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اجرایی شد.

طرح کلی کالابرگ الکترونیک سال گذشته در چهار استان به صورت آزمایشی اجرایی شد و از ۱۳ خرداد در همه استان‌ها اجرایی شده که مرحله اول این طرح ملی برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در دهک‌های اول تا سوم اجرا می شود.
نظرات بینندگان