کد خبر: ۴۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

چرا باید دوچرخه‌سواری را وارد برنامه زندگی‌تان کنید؟

انتخاب دوچرخه یکی از بهترین تصمیم‌هایی است که می‌توانید برای سلامتی‌تان بگیرید. دوچرخه‌سواری هم برای سلامتی شما عالی است و هم به نفع محیط‌زیست‌تان است و ضمناً در بلندمدت یک صرفه‌جویی محسوب می‌شود. امتیازات دوچرخه‌سواری بی‌نهایت است!
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایرنا, یکی از بهترین دلایل برای دوچرخه‌سواری خیلی ساده و درعین‌حال مهم است: سالم و فعال می‌مانید. همهٔ ما دوچرخه‌سواری را حداقل زمانی در زندگی خود تجربه کرده‌ایم. خیلی خوب است که دوچرخه‌سواری را وارد روتینمان کنیم و به آن خو بگیریم.

داشتن یک برنامه مناسب برای دوچرخه‌سواری کمک می‌کند تا اولین قدمتان را برای بیرون رفتن از خانه بردارید و وقتی رکاب‌زدن را شروع کردید با لذتی که تجربه می‌کنید تمایل و انگیزه‌تان برای دفعات بعدی چندبرابر می‌شود.
یکی از بهترین دلایل برای دوچرخه‌سواری خیلی ساده و درعین‌حال مهم است: سالم و فعال می‌مانید. همهٔ ما دوچرخه‌سواری را حداقل زمانی در زندگی خود تجربه کرده‌ایم. خیلی خوب است که دوچرخه‌سواری را وارد روتینمان کنیم و به آن خو بگیریم.

داشتن یک برنامه مناسب برای دوچرخه‌سواری کمک می‌کند تا اولین قدمتان را برای بیرون رفتن از خانه بردارید و وقتی رکاب‌زدن را شروع کردید با لذتی که تجربه می‌کنید تمایل و انگیزه‌تان برای دفعات بعدی چندبرابر می‌شود.

سلامت روانتان بهتر می‌شود

دوچرخه‌سواری علاوه بر اینکه برای سلامت جسمتان خوب است به سلامت روح و روانتان هم کمک می‌کند. یک بررسی روی ۱۱۰۰۰ دوچرخه‌سوار نشان داد ۹۱ درصد از این افراد احساس می‌کردند دوچرخه‌سواری برای سلامت روح و روانشان بسیار بسیار مهم است و ۷۱ درصد از این افراد پاسخ دادند که بعد از دوچرخه‌سواری احساس خوبی دارند و حالشان بهتر می‌شود.

ورزش‌کردن باعث ترشح اندورفین‌ها می‌شود و وضعیت روحی و روانی‌تان را تقویت می‌کند؛ اما همین حرکت سادهٔ از خانه بیرون رفتن و استفاده از هوای تازه، اثر بزرگ و مثبتی بر تندرستی جسم و روحتان می‌گذارد.

خصوصاً اگر روتین ورزشی فعلی‌تان تا حدود زیادی شامل باشگاه و فضای بسته می‌شود خیلی نیاز دارید یک فعالیت ورزشی و مفرح در فضای آزاد نیز انجام دهید. اهمیت فعالیت در فضای باز و هوای تازه را دست‌کم نگیرید. دوچرخه‌سواری استرس و اضطرابتان را کم می‌کند.

در مخارجتان صرفه‌جویی می‌شود

رکاب‌زدن تا محل کار هم برای سلامتی‌تان خوب است، هم در ترافیک نمی‌مانید و هم در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کنید. شاید با دوچرخه به‌مقصدرسیدن کمی بیشتر از اتومبیل طول بکشد؛ اما ارزشش را دارد که هم‌زمان با طی مسیر، ورزش هم بکنید.
به سلامت قلب و عروقتان کمک می‌کند

دوچرخه‌سواری یک ورزش عالی هوازی است که می‌تواند سلامت قلب و عروقتان را بهبود بدهد، فشار خونتان را پایین بیاورد و ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش بدهد.

برای مدیریت وزن عالی است

دوچرخه‌سواری یک راه بسیار خوب برای کالری‌سوزی و حفظ وزن سالم است. ۳۰ دقیقه دوچرخه‌سواری می‌تواند ۳۰۰ کالری بسوزاند.

موجب قوی‌تر شدن عضلاتتان می‌شود

دوچرخه‌سواری یک ورزش با شدت پایین است که می‌تواند عضلات پاها، لگن و میان تنه را تقویت و خوش‌فرم کند.

حرکت‌پذیری مفاصلتان را افزایش می‌دهد

دوچرخه‌سواری یک ورزش با وزن بدن است که به مفاصل فشاری وارد نمی‌کند و همین باعث می‌شود یک انتخاب عالی برای کسانی باشد که مشکلات مفصل یا آرتریت دارند.

کمک می‌کند ترکیبات کربن کمتری تولید شود

دوچرخه‌سواری نه‌تنها به سلامت و تناسب‌اندامتان کمک می‌کند؛ بلکه یک شیوهٔ حمل‌ونقل تداوم پذیر است که می‌تواند به کاهش انتشار ترکیبات کربن کمک کرده و جلوی آسیب به محیط‌زیست را بگیرد. استفاده از دوچرخه به‌جای اتومبیل یا استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی هم اقتصادی است و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد و خیلی وقت‌ها مجبور نیستید کرایه پارکینگ را بدهید یا به دنبال جای پارک بگردید.

نظرات بینندگان