کد خبر: ۴۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
در برنامه بورسان شنبه همراه با مصطفی قیافه داوودی، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی شرایط روزهای اخیر بورس و چشم‌انداز آتی آن پرداختیم.

به گزارش قلم نیوز و به نقل از فردای اقتصاد، در برنامه بورسان شنبه همراه با مصطفی قیافه داوودی، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی شرایط روزهای اخیر بورس و چشم‌انداز آتی آن پرداختیم. داوودی در ابتدای سخنان خود و در واکنش به ریزش‌هایی که اخیرا اتفاق افتاد عنوان کرد که اصلاح پس از هر روند صعودی یک امر طبیعی تلقی می‌شود و انتظار می‌رفت بورس تهران نیز برای مدتی اصلاح کند اما متاسفانه به دلیل دخالتی که از سمت خارج از بازار به بورس تهران تحمیل شد، شاهد یک شوک منفی جدی بودیم که بازار را با یک پنیک همراه کرد و شدت عرضه‌ها به اوج خود رسید.

او افزود که با توجه به شوک ایجاد شده، انتظار نمی‌رود که بازار بتواند خیلی سریع به مسیر صعودی بازگردد و شاهد یک الگوی V  شکل در بازار باشیم بلکه محتمل‌ترین اتفاق اصلاح زمانی و بهبود آرام معاملات خواهد بود. او همچنین عنوان کرد که برخی از کارشناسان اتفاقات اخیر را با سال ۹۹ قیاس می‌کنند که به هیچ عنوان درست نیست و شرایط اصلا همچون آن سال به خصوص دنبال نمی‌شود و به نظر می‌رسد روند کاهشی ایجاد شده بیشتر شبیه به مهر ماه سال ۹۷ باشد و پس از آن شاهد برگشت دوباره معاملات به مسیر صعودی و ادامه سقف‌شکنی‌های شاخص باشیم.

 داوودی در ادامه به بهای خروج سرمایه از بورس پرداخت و عنوان کرد که مهم‌ترین اثر این اتفاقات، دخالت‌ها و اظهار نظرات از سمت سیاستگذاران، افزایش دوباره بی‌اعتمادی به بازار و خروج سرمایه خواهد بود که می‌تواند بزرگترین ضربه را به روند بازار سهام بزند زیرا فارغ از مباحث مالی، یکی از بااهمیت‌ترین سرمایه‌های بازار مالی، اعتماد افراد فعال در آن است. وی همچنین اعتقاد داشت که به دلیل وجود حواشی بسیار زیادی که اکنون در بازار وجود دارد، احتمالا شاهد واکنش کمی نیز از سمت معامله‌گران به صورت‌های مالی این هفته باشیم اما به مرور این جو منفی از بین خواهد رفت و پس از یک استراحت زمانی به مسیر صعودی بازمی‌گردیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: