کد خبر: ۴۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس در بازدید از برنامه های نوروزی شهرداری منطقه ۹ در میدان آزادی مطرح کرد؛
رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام شهرداری منطقه ۹ تهران در برگزاری برنامه های دهکده بهار ایران بسیار ارزشمند و قابل تحسین است و می تواند زمینه ی آشنایی مردم با آداب و رسوم اقوام مختلف را فراهم کند.
‍ 
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ تهران؛ محمدرضا دشتی اردکانی رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد ویژه برنامه های دهکده بهار ایران که توسط شهرداری منطقه ۹ تهران در میدان آزادی در حال برگزاری است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شاید خیلی از مردم امکان سفر نداشته باشند، ابتکار شهرداری منطقه ۹ برای برگزاری چنین برنامه هایی بسیار حائز اهمیت و در خور تحسین است.
وی افزود: بنده به عنوان نماینده مجلس و رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی از اقدام ارزشمند شهرداری منطقه ۹ و روابط عمومی این منطقه بسیار تشکر می کنم. بدون شک برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند به ترویج آداب و رسوم در استان های مختلف کمک کند و باعث آشنایی مردم با صنایع دستی، موسیقی و رقص های محلی استان های مختلف شود.
 نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری ویژه برنامه های دهکده بهار ایران در ایام نوروز مصادف شده با ماه مبارک رمضان گفت: بسیار خوب است که در این ایام مردم ایران شاد باشند و در کنار شادی با آداب و رسوم مردم سراسر کشور هم آشنایی پیدا کنند. 
دشتی اردکانی در ادامه در پاسخ به این سوال که برگزاری برنامه دهکده بهار ایران چقدر می تواند در راستای همدلی و همبستگی تاثیرگذار باشد، بیان کرد: با توجه به اینکه نوروز در ۱۲ کشور دنیا برگزار می شود و این آیین در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است، هدف از اجرای چنین برنامه هایی همدلی مردم و نزدیک کردن دل ها به یکدیگر است. 
وی اضافه کرد: اقدام شهرداری منطقه ۹ تهران در برگزاری برنامه های نوروزی بسیار خوب است و امیدوارم که دیگر مناطق تهران هم از چنین برنامه هایی الگو برداری کنند تا مردم بیشتر با فرهنگ عشایر و آداب و رسوم محلات مختلف کشور آشنا شوند.
رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: میدان آزادی یکی از نمادهای جمهوری اسلامی است و همه‌ی دنیا با این نماد آشنایی دارند و اجرای برنامه دهکده بهار ایران در این مکان بسیار پسندیده و قابل توجه است. معتقدم این اقدام شهرداری باعث شده تا مردم عید نوروز متفاوتی را تجربه کنند.
سید محمد رحیم مرتضوی، شهردار منطقه ۹ تهران در ادامه بیان کرد: کشور ایران مهد اقوام و گروه های مختلف محلی و قومیت ها است که در طول تاریخ منشاء رشادت ها و دلاوری های بسیاری در سرزمین ایران بوده اند‌. 
وی افزود: امسال شهرداری منطقه ۹ در راستای سیاست های شهرداری تهران با اجرای برنامه های نوروزی تحت عنوان دهکده بهار ایران اقداماتی انجام داده است. دستاوردمان از اجرای این برنامه ها ایجاد نشاط و شادی در عرصه میدان آزادی برای ایام نوروز بوده است. در این برنامه اقوام مختلف ایرانی اعم از عرب، بلوچ، لر ، خراسانی و ... دور هم جمع شده اند تا زمینه ی آشنایی مردم با آداب و رسوم و فرهنگ اقوام مختابتکار شهرداری منطقه ۹ برای برگزاری دهکده بهار ایران در میدان آزادی در خور تحسین است

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: