کد خبر: ۳۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب‌ منطقه‌ای تهران گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی از امروز چهارشنبه تا پایان روز جمعه احتمال بارش، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های تهران وجود دارد که لازم است مردم از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و رفتن به کوهنوردی اجتناب کنند.

رضا کیائی‌پور بابیان اینکه هشدارهای سازمان هواشناسی به سه بخش زرد، نارنجی و قرمز تقسیم می‌شود، اظهار کرد:  بر اساس آخرین هشدار که روز گذشته به ما اعلام شد، تهران در وضعیت نارنجی قرار دارد، طبق اعلام احتمال وقوع خسارت گسترده وجود داشته و رگبار، باران و احتمال وقوع تگرگ در ارتفاعات تهران پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه مخاطراتی که پیش‌بینی شده شامل بالا آمدن آب رودخانه‌ها، گرفتگی معابر، آبگرفتگی در مسیرها، اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌ها عنوان شده است، گفت: عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، اجتناب از کوهنوردی، احتیاط در تردد درون و برون شهری مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب‌منطقه‌ای تهران، با بیان اینکه تنها اتراق در کنار رودخانه‌ها نمی‌تواند مشکل آفرین باشد، اظهار کرد: مجاری تغذیه رودخانه‌ها در بالادست، مسیل‌هایی هستند که هنگام وقوع بارندگی در ارتفاعات در آن مسیل‌ها جاری می‌شوند و با اتصال آبراهه‌های کوچک به‌ یکدیگر آبراهه‌های بزرگی ایجاد می‌شود و در نهایت وارد رودخانه‌ها می‌شوند.

کیائی‌پور افزود: زمانی که افراد در کنار رودخانه‌ها اتراق می‌کنند، مطلع نیستند که در بالادست چه اتفاقی می‌افتد، ممکن است در عرض یک ربع سیلاب مهیبی ایجاد شود و تمام درختان و اشیا سد راه خود را به پایین دست منتقل کند.

وی تاکید کرد: تقاضای ما از مردم این است که به هیچ عنوان در مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند و نسبت به تابلوهای هشدار حساس باشند، همچنین توصیه می‌شوند در این روزها از حضور در ارتفاعات تهران به جد خود داری شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: