کد خبر: ۳۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
احمد کیارستمی شنبه ۳ اردیبهشت ماه در پلتفرم داکیونایت با گادفری چشایر درباره اهمیت سینمای مستند ایران گفتگو می‌کند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از روابط عمومی داکیونایت، احمد کیارستمی شنبه 23 آوریل مصادف با 3 اردیبهشت ماه ساعت 4 بعد از ظهر به وقت نیویورک و ساعت 24 به وقت ایران به دعوت Asia Society در پلتفرم داکیونایت با گادفری چشایر منتقد مشهور سینما درباره اهمیت سینمای مستند ایران گفتگو می‌کند و این دو سینمای مستند را مورد بررسی قرار می دهند. 

در سری برنامه های تعاملی پلتفرم داکیونایت با دیگر نهادهای فرهنگی جهان، قرار است روز شنبه 23 آوریل (3 اردیبهشت) پنل گفتگو با موضوع مستند ایران با حضور احمد کیارستمی و گادفری چشایر در شهر نیویورک برگزار شود و کیارستمی به دعوت Asia Society برای شرکت در این پنل به نیویورک رفته است.

علاقه‌مندان می توانند این نشست را به صورت زنده در نشانی https://youtube.com/c/asiasociety مشاهده کنند.

کیارستمی مجموعه داکیونایت را در سال 2014 برای نمایش ماهانه مستندهای ایرانی در آمریکا تاسیس کرد به طوری که این سری برنامه های نمایش تا سال 2020 به 25 شهر آمریکا گسترش پیدا کرد. 

داکیونایت اما پس از توقف پخش نمایش زنده به دلیل همه‌گیری کرونا، یک پلتفرم استریم با هدف تبدیل شدن به یک مجموعه آنلاین برای مستندهای ایران ایجاد کرد به گونه ای که اکنون بیش از 300 فیلم در این پلتفرم قرار دارد و هر هفته مستندهای جدیدی به آن اضافه می‌شود. 

به تازگی مجموعه فیلم‌های مستند مربوط به افغانستان نیز به این پلتفرم اضافه شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: