کد خبر: ۳۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
امیر نیکیار که با ایفای نقش آقا نیکی در برنامه‌های طنز تلویزیون شناخته می‌شد، صبح امروز ۱۶ مرداد بر اثر ایست قلبی در بیمارستان درگذشت.
قلم‌نیوز:عماد نیکیار فرزند امیر نیکیار با اشاره به درگذشت پدرش گفت: صبح امروز ۱۶ مرداد پدرم بر اثر ایست قلبی در بیمارستان درگذشت.

وی با اشاره به وضعیت جسمانی پدرش عنوان کرد: پدرم درگیر سرطان روده بزرگ بود و مدتی هم بود که شیمی درمانی می‌کرد تا اینکه دو روز پیش یک باره حالش بد شد و در بیمارستان بستری شد و امروز صبح بر اثر ایست قلبی در بیمارستان عرفان درگذشت.

امیر نیکیار از بازیگران جنگ‌های طنز و نمایش‌های دهه بعد از انقلاب بود که به آقا نیکی معروف شد.

«آقا نیکی» بازیگر معروف طنز درگذشت

او خالق  نقش و کاراکتر «آقا نیکی» بود. فردی ساده لوح که مانند بهلول بود. نیکیار با نقش آقا نیکی در دهه ۷۰ جای خود را در بین مردم و مخاطبان باز کرد. اما بعد از مدتی آقا نیکی و داستان‌هایش پایان یافت.  

مرحوم نیکیار علت ادامه ندادن کارامتر آقا نیکی در تلویزیون را آن را اینگونه بیان کرد: کم کم به نقطه‌ای رسیدم که در نقش آقا نیکی اشباع شده و با این سن و موی سفید نمی‌شد دیگر آن فعالیت گذشته را انجام داد. نقشم را خیلی دوست داشتم و خیلی برای رسیدن آقا نیکی به جایگاهی که داشت زحمت کشیدم و با تمام توان آن را باور داشتم. 

مرحوم نیکیار، از سال ۱۳۴۸ بطور حرفه‌ای وارد بازیگری شد و کارش را از مرکز رفاه خانواده در قالب برنامه‌های ویژه جوانان آغاز کرد

او زیر نظر مدرسینی چون داریوش مودبیان و بهزاد فراهانی فعالیت جدی تئاتر را آغاز کرد و با بازیگرانی چون عبدالرضا اکبری، مهدی میامی و … همدوره بود. وی علاوه بر بازیگری، در زمینه کارگرانی نیز تجاربی کسب کرده که اولین کارگردانی او در تئاتر، نمایش بهترین بابای دنیا است.

امیر نیکیار بعد از مدتی فعالیت در تئاتر به عضویت کاخ جوانان درآمد و با پرویز پرستویی و نقی سیف جمالی تیم هنری  تشکیل دادند.

ابتدا با دستیار کارگردانی و مدیر صحنه در پروژه هدی تلویزیونی وارد رسانه ملی شد. او در سریال قرن سرنوشت با بازی سعید نیک پور، سریال امیرکبیر و سلطان و شبان دستیار کارگردان و مدیر صحنه بود. او همچنین سابقه همکاری با پوران درخشنده را در کارنامه خود دارد.

اولین برنامه‌ای که امیر نیکیار در تلویزیون ایفای نقش داشت، «جنگ هفته» بود و پس از آن در «جنگ شبانه» و سایر برنامه‌های طنز آن زمان تلویزیون ایفای نقش داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: