کد خبر: ۳۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خط ۷ هزار تومانی حواله درهم برای بازیگران دلار اهمیت زیادی دارد
قلم‌نیوز: برخی تحلیل گران فنی عنوان می کنند تا زمانی که درهم بالای مرز 7 هزار تومانی است، شانس رشد تقاضا در بازار داخلی زیاد است وبرگشت درهم به محدوده 6 هزار و 900 تومانی، زمینه ساز نزول بهای اسکناس آمریکایی خواهد شد. از نگاه آن ها، روز یک شنبه نیز افت قیمت درهم باعث شد که حجم فروش ها در خیابان فردوسی بیشتر شود.


برای اینکه قیمت دلار زیر کانال 25 هزار تومانی نوسان کند،‌ نیاز است که درهم تا زیر محدوده 6 هزار و 800 تومان کاهش پیدا کند. برای شکست مقاومت 26 هزار و 300 تومانی نیز صعود درهم به بالای محدوده 7 هزار و 200 تومانی ضروری است. برخی فعالان اعتقاد داشتند که امروز کار افزایشی ها برای عبور درهم از محدوده 7 هزار و 200 تومانی دشوار است و شانس کاهش قیمت را بالاتر می دانستند. از نگاه آن ها، معامله گران بازار پس از چندین روز رشد متوالی، با احتیاط بیشتری رفتار میکنند‌، ‌خصوصا آنکه در شکست سقف 7 هزار و 200 تومانی درهم موفق نبودند.  

پس از روزهای هیجان انگیز چهارشنبه و شنبه، روز یک شنبه موج خریدها کمی آرام گرفته بود و شماری از معامله گران در پی سودگیری بودند. این موضوع موجب شد که برخی معامله گران احتمال ادامه اصلاح قیمت را مطرح کنند. عده ای اعتقاد داشتند اصلاح قیمت دلار تا محدوده 25 هزار و 200 تومان ادامه خواهد داشت و عده دیگری باور داشتند که اصلاحات عمیق تری برای دلار رخ خواهد داد و باید منتظر برگشت این ارز به کانال 24 هزار تومان بود. برگشت دلار به بالای محدوده 25 هزار و 800 تومان سناریوهای کاهشی را باطل خواهد کرد و بار دیگر خریداران قدرت بیشتری را به دست خواهند آورد.

منبع: اقتصادنیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: