کد خبر: ۳۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
بورس بعد از شش روز تعطیلی کار خود را با روند صعودی آغاز کرد و در ۳۰ دقیقه ابتدای معاملات شاخص کل حدود پنج هزار واحد رشد کرده و به محدوده یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی رسیده است
قلم‌نیوز:بورس بعد از شش روز تعطیلی کار خود را با روند صعودی آغاز کرد. همچنان بخش زیادی از نماد‌های بازار سرمایه به علت برگزاری مجمع عمومی در هفته گذشته متوقف هستند و باید دو روز کاری از زمان برگزاری مجمع آن‌ها بگذرد تا شاهد آغاز معاملاتشان در بورس باشیم. امروز در ۳۰ دقیقه ابتدای معاملات شاخص کل حدود پنج هزار واحد رشد کرده و به محدوده

میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی رسیده است. در این ساعات شرکت‌های کوچک و بزرگ همپا و همراه یکدیگر حرکت می‌کنند. چراکه شاخص کل و شاخص هم‌وزن هر دو به یک اندازه و ۳۸ صدم درصد رشد کرده‌اند.

در غیاب شرکت‌های بزرگ مثل لیدر‌های فلزی، بانکی و فرآورده‌های نفتی، در ابتدای معاملات امروز نماد‌های فخوز، وامید، اخابر، کگل، شپدیس و شاراک به عنوان تاثیرگذارترین نماد‌ها بر رشد شاخص کل شناخته می‌شوند. 

ادامه روند صعودی بعد از شش روز تعطیلی

به گزارش فرارو، در ساعات اولیه بازار امروز دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰، از بین ۲۴۲ نماد معامله شده در بورس تهران، ۱۴۳ نماد روند صعودی دارند و ۹۹ نماد با کاهش قیمت سهام مواجه شده‌اند. همچنین در بازار فرابورس، ۱۵۸ نماد حداقل یک معامله داشتند که از این تعداد ۹۳ نماد سبزپوش هستند و ۶۵ نماد با رنگ قرمز به تابلو معاملات آمده‌اند. 

نقشه بازار صبح امروز کار خود را با رنگ سبز آغاز کرده و این موضوع را تا حد زیادی مدیون چند نماد شیمیایی و نماد‌های گروه محصولات غذایی است که با تشکیل صف خرید به لیدر‌های بازار صعودی بعد از شش روز تعطیلی تبدیل شده‌اند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت سود کل شش روز تعطیلی را یکجاد برای مشتریانشان جبران کرده‌اند. در گروه ETFها امروز دارا یکم و پالایش نردیک به قیمت روز قبل معامله می‌شود و دیگر صندوق‌های سهامی هم فعلا نوسان چندانی ندارند.

در بین شیمیایی‌ها برای شغدیر، جم پیلن، شاراک، شگویا، بوعلی و شدوص صف خرید تشکیل شده و این گروه را به یکی از گروه‌های سبز بازار تبدیل کرده است. نوری، پترول، شپارس، پارسان، زاگرس و شپدیس هم قدم‌های کوتاهی در مسیر صعودی برداشته‌اند.

محصولات غذایی امروز یکدست سبزپوش است و برای تعداد زیادی از نمادها از جمله غکورش، وبشهر، غبشهر، غگیلا، غگلپا، غگل، غسالم و غچین صف خرید تشکیل شده است. در نبود فولاد و فملی، گروه فلزات اساسی بدون لیدر اداره می‌شود.

امروز برای ذوب، فاسمین و فباهنر صف خرید تشکیل شده و فخوز با رشد نسبی روبرو است. استخراج کانه‌های فلزی، فرآورده‌های نفتی، بیمه، نهادهای مالی، اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل، کاشی و سرامیک و مخابرات از دیگر گروه‌های نسبتا سبزرنگ بازار امروز هستند.

منبع: فرارو

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: